لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در کاهش کاربن طبق برنامه پیش میرود - باراک اوباما


باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده و سایر رهبران جهان خواستار تعهد جدید جهانی به حفاظت زمین از تصاعد گازهای خطرناک گلخانه ای شدند.

آقای اوباما در نشست تغییر اقلیم در ملل متحد سه شنبه گفت که ایالات متحده، دومین تولید کننده آلودگی اقلیم در جهان، مسئولیت نقش خود را در آسیب رسانیدن به محیط زیست جهانی می پذیرد، اما تمام کشورها باید برای مبارزه با مشکل رو به وخامت تغییر اقلیم با همدیگر کارکنند.

آقای اوباما گفت: "زنگ های خطر همچنان زنگ می زند، شهروندان ما مظاهره می کنند. ما نمی توانیم وانمود کنیم که صدای آنان را نمی شنویم. ما باید به خواست آنان پاسخ دهیم."

رهبر ایالات متحده گفت که او با ژان گائولی، معاون صدراعظم چین، که کشورش بزرگترین تولید کاربن در جهان است، قبل از ایراد سخنرانی ملاقات کرد.

آقای اوباما گفت که آنان به موافقت رسیدند که کشورهای شان، که دو اقتصاد بزرگ جهان است، باید مسئولیت رهبری مساعی جلوگیری از تصاعد کاربن را بگیرند.

آقای اوباما گفت که ایالات متحده برای کاهش ۱۷ درصدی سطح تولید آلودگی کاربن تا سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه به سطح سال ۲۰۰۵ طبق برنامه پیش می رود.

اتحادیه اروپایی که مشتمل از ۲۸ کشور است، گفت که تا سال ۲۰۳۰ میلادی تصاعد کاربن در آن اتحادیه ۴۰ درصد کمتر از سطح سال ۱۹۹۰ خواهد بود.

بان کی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد نشست تغییر اقلیم را با تقاضا از کشورهای جهان برای قبول یک مسیر نو به منظور حفاظت محیط زیست جهانی از تصاعد کاربن افتتاح کرد.

آقای مون گفت که جهان باید تا ختم قرن بیست و یک عاری از کاربن باشد. رهبران ۱۲۵ کشور در این نشست یک روزه شرکت کردند.

XS
SM
MD
LG