لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما خواستار تعهد جهان در مبارزه با ایبولا شد


خطابه رئیس جمهور اوباما در مورد افت ایبولا
خطابه رئیس جمهور اوباما در مورد افت ایبولا

باراک اوباما روز پنجشنبه در نشست مقام های بلند پایۀ ملل متحد روی ایبولا صحبت می کرد، و هشدار داد که این بیماری می تواند بحران بشری را به بار آورد و صد هزار نفر را در سراسر جهان از بین ببرد.

آقای اوباما گفت "در صورتی که جلو این بیماری واگیر گرفته نشود، ایبولا فاجعۀ بشری را در منطقه ایجاد خواهد کرد. در عصر کنونی که بحران منطقه می تواند به زودی به تهدید بشری مبدل گردد، توقف شیوع این بیماری به منفعت همۀ ماست."

رهبر ایالات متحده از تلاش های ملل متحد برای جلوگیری شیوع ایبولا تمجید کرد.

آقای اوباما میگوید " جلوگیری ایبولا از اولیت های ایالات متحده است. ما به رهبری ادامه خواهیم داد و سهم خود را ادا خواهیم کرد. ولی این باید برای جهان نیز از اولیت ها باشد."

او خطاب به رهبران لایبریا، سیرالیون و گوینیا، مردم افریقای غربی و به کارکنان دلیر امور صحی که برای نجات زندگی مردم تلاش میروزند گفت، میخواهد بدانند که آنها تنها نیستند. آقای اوباما می افزاید که " ما به عجله سعی میورزیم تا برای شما آن مساعدت ها را تهیه نمایم که به آن احتیاج دارید."

آقای اوباما در خاتمه گفت که ما تاخیر نخواهیم کرد و تا آن لحظه آرامش نخواهیم داشت تا جلو این افت به طور کلی و برای همیشه گرفته نه شود.

سازمان جهانی صحت می گوید که شمار تلفات این بیماری تا اکنون به ٢٩٧١ نفر رسیده است و شمار مبتلایان آن ٦٢۴٢ نفر گزارش شده است.

یک نرس حین دواپاشی جهت جلوگیری از مرض ایبولا
یک نرس حین دواپاشی جهت جلوگیری از مرض ایبولا

تقریباً تمام واقعات در غرب افریقا گزارش شده، اما نگرانی از شیوع آن به مناطق دیگر جهان نیز روبه افزایش است.

XS
SM
MD
LG