لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا با اسلام در جنگ نیست


اوباما: تعصب و نفرت هرگز برنده نخواهد شد
اوباما: تعصب و نفرت هرگز برنده نخواهد شد

رئیس جمهور ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد مسایل حاد بین المللی از ویروس ایبولا در افریقا گرفته تا تجاوز روسیه در اروپا و تهدید و وحشت دهشت افگنی در سوریه و عراق سخن گفت.

آقای اوباما القاعده و گروه دولت اسلامی را به سرطانی تشبیه کرد که جلو رشد آن باید فوراً گرفته شود. او تلاش ورزید تا مفکوره یی را رد کند که گویا کشورش با مسلمانان درجنگ است.

رئیس جمهور اوباما گفت که هیچ استدلال و یا مذاکره با "گروه شیطانی دولت اسلامی" وجود نخواهد داشت. او گفت فقط با نیرو باید با آنان درگیر شد. او در ادامه گفت کسانیکه برای این داعیۀ نفرتبار می جنگند خود را تنها خواهند یافت، زیرا به گفتۀ وی جهان به آنان تسلیم نخواهد شد.

آقای اوباما گفت که اسلام درس صلح می دهد. او افزود که مسلمان در سراسر جهان می خواهند و تلاش می کنند که با وقار و عزت زندگی کنند. به گفتۀ وی زمانیکه سخن از مسلمانان امریکایی به زبان می آید بحث آنان و ما مطرح نیست چون امریکا میلیون ها مسلمان جمعیت دارد.

رئیس جمهور ایالات متحده خطاب به جوانان مسلمان گفت آنان وابسته به یک تمدن غنی استند، تمدنی که آموزش را بر نافهمی برتری می دهد، عزت حیات را بر کشتن برتر می شمارد و ساختن را بر ویرانی ترجیح می دهد. او گفت هر کسی که جوانان مسلمان را از این تمدن به راه دیگری می کشاند، در حقیقت آنها را فریب می دهد.

معضل ایران

باراک اوباما گفت که ایالات متحده امریکا تلاش می ورزد تا معضل هسته یی جمهوری اسلامی ایران را از طریق دیپلماسی حل کند. او از رهبران جمهوری اسلامی خواست تا این فرصت تاریخی را از دست ندهند.

رئیس جمهور اوباما در این خطابهء ۳۸ دقیقه یی در شصت و نهمین مجمع عمومی ملل متحد خطاب به رهبران ۱۴۰ کشور جهان از مداخلت روسیه در اوکراین به حیث یک چالش اساسی برای امنیت جهانی حرف زد.

او گفت: "تجاوز روسیه در اروپا روز هایی را به خاطر می آرود که ملت های بزرگ، کشور های کوچک را به خاطر به دست آوردن قلمرو بیشتر پایمال کردند. وحشت ناشی از دهشت افگنی در سوریه و عراق ما را وادار می کند تا به قلب این تاریکی نظر بیاندازی."

آفت ایبولا

ویروس ایبولا که تا حال هزاران انسان را در کشورهای افریقایی هلاک کرده است، موضوع دیگری بود که رئیس جمهور امریکا در بارۀ آن صحبت کرد.

آقای اوباما گفت: "در حالیکه ما اینجا کنار هم آمده ایم، سرایت ویروس ایبولا سیستم خدمات صحی را در غرب افریقا بر هم زده است و تهدیدی است که به سرعت از سرحدات عبور می کند."

باراک اوباما در ادامه سخنرانی اش گفت که کشور های جهان باید در همکاری با یکدیگر به چالش های جهانی فایق آیند و کشور های جهان در عوض ترس، امید را انتخاب کنند.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که از نظر او آینده چیز خارج از کنترول نیست، ولی تاکید کرد که برای رسیدن به مقاصد جهانی نیاز است تا کشور های عضو سازمان ملل یکجا با هم کار کنند.

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG