لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: ما هیچگاه با اسلام و یا کدام مذهب دیگر در جنگ نخواهیم بود


 براک اوباما، رییس جمهور یاالات متحده امریکا
براک اوباما، رییس جمهور یاالات متحده امریکا

براک اوباما، از قربانیان حادثه ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ یادبود به عمل آورد.

یازده سپتمبر، سالگرد مرگبار ترین حادثه در تاریخ ایالات متحده است. در ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۱۱، دهشت افگنان امریکا را هدف قرار داده و هزاران نفر را هلاک ساختند.

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده، در بیانیه هفته وار رادیویی خود، از سه هزار مرد، زن و طفلی یاد کرد که در حوادث دهشت افگنی در نیویارک، واشنگتن و پنسلوانیا، کشته شده و به هزاران خانواده را داغدار نمودند.

آقای اوباما اظهار داشت که با استفاده از این فرصت باید از مامورین اضطراری و عساکری که برای نجات مردم و دفاع از مردم امریکا جان های خود را فدا کردند، ابراز امتنان نمود.

او گفت در این سالروز باید نگاهی به ملت امریکا انداخت که در طی ۱۱ سال گذشته، چی مسیری را پیموده است.


رییس جمهور ایالات متحده گفت دهه گذشته، دشوار بود اما با اتحاد و همبستگی این راه پیموده شد و ملت امریکا قویتر و مصمم تر به پیش رفت. او گفت، ما بر علیه القاعده جنگیده، رهبری آنرا از پا در آورده و آنان را در مسیر شکست قرار دادیم، و با سپاس از شجاعت و مهارت مامورین استخباراتی و نیرو های نظامی ما، اسامه بن لادن دیگر تهدیدی برای امریکا نخواهد بود.

آقای اوباما گفت در پی حادثه ۱۱ سپتمبر، ایالات متحده بجای اینکه از جهانیان کناره گیرد، شراکت و ایتلاف خود را در خارج و امنیت خود را داخل مستحکمتر نمود.

منحیث یک امریکایی، ما از زندگی نمودن در سایه هراس، سرباز زدیم. اوباما میگوید امروز بر خرابه های تعمیر تجارتی جهان در نیویارک که هدف قرار گرفت، آسمان خراش دیگری ساخته شده است، کشور قویتر و مصئون تر شده و عزت بیشتری در جهان یافته است.


براک اوباما بازهم تاکید نمود که امریکا فقط با القاعده و متحدین آن در جنگ است. رئیس جمهور ایالات متحده گفت ما هیچگاه با اسلام و یا کدام مذهب دیگر در جنگ نخواهیم بود. ما ایالات متحده امریکا هستیم. آزادی و متنوع بودن ما است که ما را شاخص میسازد و این خواص در ماهئیت ما به عنوان یک کشور واحد، باقی خواهد ماند.

آقای اوباما گفت بیشتر از ۵ ملیون نسل بعد از ۱۱ سپتمبر، یونیفورم اردوی امریکا را به تن کردند. جنگ در عراق را پایان دادیم. در افغانستان، رژیم طالبان را از بین بردیم، نیرو های امنیتی افغانستان را آموزش دادیم، شراکت ستراتیژیک را با حکومت افغانستان عقد نمودیم و با ختم سال ۲۰۱۴، مرحله انتقال مسؤولیت های امنیتی در آن کشور تکمیل خواهد شد و جنگ در افغانستان را هم خاتمه خواهیم بخشید.

رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه روز شنبه خود گفت هر سال ۱۱ سپتمبر روز ملی یادبود از خدمات آنانی است که از دست داده ایم و یادبود از آنانی است که برای کشور خود خدمت کرده اند ، تا تصدیقی باشد از ارزش های ما به حیث یک ملت، زیرا به گفته آقای اوباما، امریکا یک خانواده است.

اوباما گفت هیچ دشمن و یا عمل دهشت افگنی ما را تغیر نخواهد داد، ما از کشور خود حفاظت و حراست خواهیم نمود. او اضافه نمود که بیائید در این روز یادیود، ارزش های را که بر آن معتقدیم، برجسته ساخته و به حیث یک کشور واحد به پیش برویم.
XS
SM
MD
LG