لینک های دسترسی

Breaking News

مقامهای ۵۷ کشور اسلامی در اندونیزیا گرد هم آمدند


رئیس جمهور اندونیزیا، میزبان این نشست، اسرائیل را تخاذ "پالیسیهای یک جانبه و غیرقانونی" متهم کرد.
رئیس جمهور اندونیزیا، میزبان این نشست، اسرائیل را تخاذ "پالیسیهای یک جانبه و غیرقانونی" متهم کرد.

رئیس جمهور اندونیزیا، پرنفوس ترین کشور اسلامی، سایر ممالک اسلامی را ترغیب کرد که بخشی از راه حل برای مناقشۀ اسرائیل – فلسطین باشد، تا اینکه خود گره دیگری در این مشکل باشند.

جوکو ویدودو گفت که تمام جهان به خاطر وخامت اوضاع در فلسطین نگران است. او اسرائیل را به خاطر اتخاذ "پالیسیهای یک جانبه و غیرقانونی" به باد انتقاد گرفت.

مقامهای ۵۷ کشور جهان به شمول وزیر خارجۀ افغانستان روز دوشنبه در جاکارتا پایتخت اندونیزیا برای نشست ویژۀ سازمان جهان همکاری های اسلامی گرد هم جمع شده اند که تمرکز این نشست بر فلسطین و بیت المقدس است.

نمایندگان گروه چهارجانبۀ شرق میانه – ملل متحد، روسیه، ایالات متحده و اتحادیۀ اروپایی- و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در این نشست شرکت دارند.

رئیس جمهور اندونیزیا در مراسم افتتاحیۀ این نشست گفت که سازمان همکاری های اسلامی نیز باید بخشی از راه حل فلسطین – اسرائیل باشد.

اسرائیل گفته است که افزایش اخیر خشونتها نتیجۀ تحریک و دروغگویی فلسطین است. فلسطینیان می گویند که خشونتهای اخیر شرق میانه در نیم قرن اشغال و اقتدار نظامی اسرائیل بر فلسطین ریشه دارد.

تلاش های جهانی در چند دهۀ گذشته برای توافق پایدار و حل بنیادی مناقشۀ اسرائیل – فلسطین به شمول سرنوشت بیت المقدس، مرزبندی ها و تدابیر امنیتی منطقه و سرنوشت مهاجران فلسطینی ناکام مانده است.

مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل سه سال پیش متوقف شد و دلیل عمدۀ آن پافشاری فلسطین به توقف اعمار مسکونه های یهودی نشین در کرانۀ غربی و شرق بیت المقدس بود.

سامح شکری وزیر خارجۀ مصر گفت که کشورش باورمند است که فلسطین مستحق استقلال و تعیین سرنوشت و تصمیم گیری امور خود است. او گفت "وضعیت فلسطین همواره مایۀ نگرانی جهان اسلام بوده است."

XS
SM
MD
LG