لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت انفجار کابل را بر عهده گرفت 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

گروه دولت اسلامی (داعش) مسوولیت انفجار شام گذشته در کابل را برعهده گرفت که در آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، گفته است که در اثر انفجار یک ماین چسپکی که در یک موتربنز(مینی‌بس) نصب شده بود، رانندهٔ موتر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

این رویداد ناوقت شنبه ۲۰ اپریل (اول ثور) در ساحهٔ کوته سنگی رخ داد و به گفتهٔ زدران پولیس تحقیقات را در زمینه آغاز کرده است.

داعش با نشر پیامی در شبکهٔ تلگرام نگاشته است که منی‌بسی که هزار‌ه‌ها را انتقال می‌داد زمانی منفجر شد که از نزد یک پوستهٔ طالبان عبور می‌کرد.

گروه داعش ادعا کرده است که در این حمله حدود ۱۰ نفر کشته شدند.

این گروه حملات متعددی را در شهر کابل علیه اقلیت هزار‌ه‌ها انجام داده است.

سه سال پیش، یک انفجار در مقابل مکتب سیدالشهدا در شهرک اتفاق دشت برچی به وقوع پیوست که در آن، ۵۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر که بیشتر آن دانش‌آموزان دختر بودند، کشته شدند.

پیش از آن، در اثر یک حملهٔ انتحاری بر مرکز تعلیمی کوثر - دانش در دشت برچی کابل ۱۸ نفر کشته و ۵۷ تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته بود.

در یک حمله دیگر بر مرکز آموزشی موعود در دشت برچی ۴۰ نفر کشته و کم از کم ۶۷ نفر مجروح شده بودند. همچنین، در حمله بر شفاخانهٔ صد بستر نسایی و ولادی در ساحه دشت برچی کابل نیز ۱۴ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده بودند.

پس از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان و پایان شورشگری این گروه، انفجار‌ها و حملات انتحاری در افغانستان کاهش یافته است، با آنهم، شماری از گروه‌های مسلح، به شمول داعش، منحیث تهدید باقی مانده اند.

ماه گذشته، زمانی شماری از افراد کشته و زخمی شدند که یک بمگذار انتحاری داعش یک بانک را در قندهار در هنگامی هدف قرار داد که مردم برای گرفتن معاش شان در آن گردهم آمده بودند.

مقامات طالبان گفتند که در آن حمله سه نفر کشته شدند، اما فرانس‌پرس به نقل از منابع صحی، از کشته شدن ۲۰ نفر گزارش داده بود.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG