لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز عملیات در ولسوالی های ژیړی و پنجوایی قندهار


آغاز عملیات در ولسوالی های ژیړی و پنجوایی قندهار
آغاز عملیات در ولسوالی های ژیړی و پنجوایی قندهار

نیرو های افغان و ایتلاف مرحله دوم عملیات موسوم به همکاری را در شهر کندهار و ولسوالی های ژیړی و پنجوایی به ضد مخالفین دولت ِآغاز نموده اند.

به قول مسوولین امنیتی در ولایت کندهار، در این عملیات به شمول ۹۰۰ تن پولیس امنیتی، نیرو های نظم عامه نیرو های ارد ملی، نیرو های امنیت ملی و نیرو های ایتلاف اشتراک دارند.

در جریان عملیات همه منازل رهایشی، مناطق و عراده جات مشکوک تلاشی و بازرسی خواهند شد.

دگروال فضل احمد شیر زاد، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهار میگوید:

'ساعت شش صبح روز دوشنبه در شهر قندهار و ولسوالی های ژیړی و پنجوایی این ولایت مرحله دوم عملیات به نام عملیات امید دوم آغاز گردید. در این عملیات از انتقال سلاح غیر قانونی جلوگیری شده، عراده جات فاقد اسناد اجازه گشت و گذار را در شهر نداشته و بیش از یک نفر نمی تواند که از موتر سایکل استفاده نماید. این عملیات برای تقریباً یک هفته ادامه خواهد یافت.'

جنرال عبدالحمید، قوماندان قول اردو ۲۰۵ اتل در ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان میگوید: دو کندک نیرو های افغان در پهلوی نیرو های آیساف و پولیس ملی، در عملیات ولسوالی ژیړی و پنجوایی اشتراک دارند.

هدف این عملیات پاک سازی مناطق از وجود طالبان مخالف دولت می باشد. این عملیات حدود یک و نیم الی دو ماه را دوام خواهد داشت.

حاجی شاه باران، ولسوال ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار میگوید در این عملیات، خواسته های مردم در مورد امنیت، حکومت داری بهتر و بازسازی در نظر گرفته خواهد شد.

به قول ولسوال، در جریان عملیات مردم از مناطق شان بی جا نه خواهند شد.

به قول از اعلامیه دفتر مطبوعاتی مقام ولایت قندهار نیروهای افغان و ایتلاف شب گذشته در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار به ضد مخالفین دولت یک سلسله عملیات را به راه انداخته بودند که در جریان آن از یک منزل یک تن از قوماندانان محلی طالبان که متخصص ساخت بم های کنار جاده است، با سه تن از افرادش، دستگیر گردید.

XS
SM
MD
LG