لینک های دسترسی

Breaking News

مستند قتلهای ناموسی جایزۀ اسکار گرفت


لیوناردو دی کپریو بهترین هنر پیشۀ مرد و بری لارسون بهترین هنرپیشۀ زن شناخته شدند.
لیوناردو دی کپریو بهترین هنر پیشۀ مرد و بری لارسون بهترین هنرپیشۀ زن شناخته شدند.

نواز شریف صدر اعظم پاکستان از اعطای جایزۀ اسکار به مستند کارگردان پاکستانی در مورد قتل‌های ناموسی تمجید کرد و گفت که حکومت وی برای تصویب قانونی به هدف توقف قتل ناموسی در پاکستان جد و جهد می کند.

مستند "دختری در دریا: بهای بخشنده‌گی" که جایزۀ اسکار را کمایی کرد، داستان زنده‌گی زن جوان پاکستانی را به تصویر می کشد که به خاطر ازدواج با مردی که خانواده اش با آن مخالف است، از سوی پدر و کاکایش لت و کوب می شود، به گلوله بسته می شود و به دریا افگنده می شود.

شرمین عبید چنای کارگردان این مستند در سال ۲۰۱۲ نیز نخستین جایزۀ اسکار را به خاطر ساختن مستندی در مورد تیزاب پاشی بر زنان برای پاکستان کمایی کرد.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان گزارش داده است که تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰۰ مرد و زن در قتلهای ناموسی در پاکستان جان خود را از دست داده اند.

سایر جوایز

فلم Spotlight یا نور افگن شام یکشنبه برنده جایزۀ بهترین فلم ۸۸ مین جشنوارۀ سالانه توزیع جوایز اسکار در هالیوود شد، فلمی که سو استفادۀ جنسی کودکان را توسط کشیشان در یک کلیسای کاتولیک به تصویر کشیده است.

در این جشنواره لیوناردو دی کپریو بلاخره توانست برای نخستین بار تندیس جایزۀ بهترین هنر پیشۀ مرد را به خاطر نقش آفرینی در فلم Revenant یا برخاسته از گور لمس کند.جایزۀ بهترین کارگردان نیز به کارگردان برخاسته از گور داده شد.

همچنان بری لارسون به خاطر نقش اش در فلم Room یا اتاق جایزۀ بهترین هنرپیشۀ زن را از آن خود کرد.

فلم Mad Max یا مکس دیوانه به شمول جوایز بهترین طراح لباس، آرایش، تولید و صدا برداری، شش جایزۀ اسکار را از آن خود کرد.

عدم حضور شماری از هنرپیشه‌گان سیاه پوست در جشنوارۀ دیشب به خاطر ادعای تبعیض نژادی و حضور غیر منتظرۀ جو بایدن در این جشنواره بی پیشینه بود.

XS
SM
MD
LG