لینک های دسترسی

Breaking News

حملات انتحاری در عراق ۲۱ کشته بر جا گذاشت


آرشیف: تنها در سال ۲۰۱۷ صد ها غیر نظامی در نتیجۀ حملات انتحاری تندروان داعش در عراق کشته و زخمی شده اند
آرشیف: تنها در سال ۲۰۱۷ صد ها غیر نظامی در نتیجۀ حملات انتحاری تندروان داعش در عراق کشته و زخمی شده اند

در نتیجۀ حملۀ انتحاری روز جمعه در یک مارکیت واقع در جنوب بغداد، پایتخت عراق، حد اقل ۲۱ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی گردید.

پولیس و مقامات صحی گفته اند که حملات انتحاری در آن کشور معمول بوده و تنها در سال جاری صد ها نفر در نتیجۀ حملات انتحاری کشته و یا زخمی شده اند.

حملۀ انتحاری در منطقۀ مسیب واقع در جنوب بغداد در حالی صورت گرفته است که قوای عراقی به حمایت ائتلاف به رهبری ایالات متحده، پیروزی های چشمگیری در برابر تندروان داعش در شهر موصل داشته اند.

در اغلب موارد، تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملات انتحاری در عراق را به دوش گرفته اند.

حملۀ صبح جمعه چند ساعت پس از آن صورت گرفت که در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری جداگانه در شهر کربلا، پنج نفر زخمی گردید.

پس از وقوع این حملات، اعماق، خبرگزاری تندروان داعش، مسوولیت آن را بر عهده گرفت. تندوران داعش ادعا کرده اند که هر دو حمله توسط افراد با واسکت های انتحاری، صورت گرفت.

هر دو منطقه مسیب و کربلا از مناطق اند که اکثر باشندگان آنرا را پیروان شیعه تشکیل می دهد.

عملیات پس گیری موصل از نزد داعش

تندروان گروه دولت اسلامی در تابستان ۲۰۱۴ موصل – دومین شهر بزرگ عراق – را تصرف کردند، اما قوای عراقی در ماه های گذشته بخش‌های زیادی این شهر را دوباره از چنگ جنگجویان داعش بیرون کرده است.

از آنجاییکه تندروان در ماه های گذشته در ساحات مسکونی شهر قدیمی موصل سنگر گرفته و از مردم بی دفاع ملکی سپر انسانی ساخته اند، پیشرفت سربازان عراقی کند است. از سویی هم، جاده های باریک و پر خم و پیچ شهر، حرکت تانک و وسایط قوای عراقی را تقریباً ناممکن کرده است.

با پیشروی قوای عراقی در شهر موصل، مقامات ارشد ایالات متحده گفتند که صراحت اعلام کردند که نابودی گروه دولت اسلامی یا داعش در اولویت کاری ادارۀ دونالد ترمپ، قرار دارد.

ریکس تلرسن، وزیر خارجه امریکا، بار ها گفته است که "تضعیف گروه دولت اسلامی هدف نهایی نیست، "ما باید داعش را شکست بدهیم و شکست داعش اولین هدف ایالات متحده می باشد."

XS
SM
MD
LG