لینک های دسترسی

Breaking News

بیش ۱۰۰ کشته در یک کمپ بیجاشدگان در نایجریا


یکی از کودکانی نایجریایی که در نتیجۀ حملۀ جت نظامیان بر کمپ بیجا شدگا منطقۀ "ران" آن کشور، زخمی شده است
یکی از کودکانی نایجریایی که در نتیجۀ حملۀ جت نظامیان بر کمپ بیجا شدگا منطقۀ "ران" آن کشور، زخمی شده است

یک مقام نظامی نایجریا گفته است که تندروان بوکوحرام هدف حمله بود، اما اشتباهاً کمپ بیجا شدگان آماج حمله هوایی قرار گرفت. مقامات و شاهدان می گویند که شمار کشته شدگان حد اقل به ۱۰۰ نفر میرسد.

به گفتۀ یک مقام صلیب سرخ بین المللی که نخواست نام اش ذکر شود، ۲۰ تن از داوطالبان این سازمان در میان کشته شدگان است.

لکی آیربور، یک جنرال نظامی نایجریا، به خبر گزارش اسو شیتد پرس تائید کرده است که این بمباری در منطقۀ ران واقع در نزدیکی سرحد کمرون رخ داده است. به نظر می رسد که نظامیان نایجریایی برای اولین بار تصدیق کرده اند که مرتکب یک اشتباه شده اند.

به گفتۀ جنرال آیربور، در میان زخمیان دو سرباز نایجریایی و شماری از شهروندان نایجریایی که به موسسۀ داکتران بدون مرز، کار می کنند، شامل است.

این جنرال نظامی نایجریا گفته است که نظامیان آن کشور افراد ملکی را به صورت عمدی مورد حمله قرار نمی دهند و در مورد این حملۀ مرگبار، تحقیقات راه اندازی خواهد شد.

واکنش داکتران بدون مرز

ژان کلیمنت کابرول، رئیس عملیاتی داکتران بدون مرز، طی اعلامیه ای گفته است که حمله بر مردم آسیب پذیری که قبلاً از خشونت های شدید فرار کرده اند "تکان دهنده و غیر قابل قبول" است.

کابرول گفته است که "مصئونیت غیر نظامیان باید مورد احترام قرار بگیرد" و از همه گروه های ذیدخل خواست تا زخمیان هر چه زود تر به مراکز صحی انتقال بیابند و تداوی شوند.

مقامات داکتران بدون مرز گفته اند که جسد ۵۲ قربانی را دیده اند و تا حال ۱۲۰ زخمی را تداوی کرده اند.

در هفت سال گذشته، بیش از ۲۰ هزار نفر در نتیجۀ شورشگری تندروان بوکو حرام در نایجریا کشته شده اند و ۲.۶ میلیون شهروند آن کشور مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

حملات تندروان بوکو حرام موجب بدترین بحران بشری در نایجریا شده است و سازمان ملل متحد هشدار داده است که حدود ۵.۱ میلیون نفر در آن کشور با گرسنگی مفرط مواجه اند.

XS
SM
MD
LG