لینک های دسترسی

Breaking News

اظهار آمادگی پاکستان برای تسهیل بخشیدن مذاکرات صلح در افغانستان


اظهار آمادگی پاکستان برای تسهیل بخشیدن مذاکرات صلح در افغانستان
اظهار آمادگی پاکستان برای تسهیل بخشیدن مذاکرات صلح در افغانستان

پاکستان میگوید حاضر است تا برای توسعۀ صلح در منطقه، روند مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان را تسهیل بخشد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان امروز جمعه به خبرنگاران گفت که تلاش برای صلح بیشتر باید به ابتکار خود افغان ها باشد، اما پاکستان میتواند کمک کننده واقع گردد.

قابل یاد آوریست که اسلام آباد طالبان را کمک کرد در دهه ۱۹۹۰ در افغانستان به قدرت برسند، اما به تعقیب حملات دهشت افگنی یازدهم سپتمبر در ایالات متحده، پاکستان جنبش طالبان را تقبیح نمود.

بعضی از مأمورین ایالات متحده میگویند، عناصری از ادارۀ استخبارات پاکستان با طالبان روابط داشته اند.

به روز پنجشنبه، ناتو نیز از تلاش های حکومت افغانستان در راه مصالحه، حمایتش را نشان داد.

اندرس فوغ رسموسن، منشی عمومی ناتو طی جلسۀ در بروکسل گفت، نیرو های بین المللی در افغانستان میخواهند درین راه کمک عملی را فراهم سازند.

آقای رسموسن شرح بیشتر نداد، اما یاد آور شد که قوای ائتلاف فشار نظامی را بر طالبان ادامه خواهد داد.

یک مشاور ارشد رئیس جمهور کرزی در کابل از نیرو های ناتو تقاضا نمود تا عملیات نظامی را در مناطقی که طالبان خواهان مذاکره در آن اند، متوقف سازند.

رابرت گیبس، سخنگوی قصر سفید، به روز پنجشنبه در واشنگتن گفت، تلاش های نظامی بر عناصر طالبان فشار وارد نموده و آنها را به سهمگیری در مذاکرات صلح وا داشته است.

در همین حال، دو تن از عساکر ناتو امروز جمعه در نتیجۀ حملات جداگانه در افغانستان کشته شدند.

یک تن ازین عساکر بروز جمعه، در انفجار یک بم کنار جاده در جنوب کشته شد. ناتو جزئیات بیشتری ارائه نکرده است. دفتر ریاست جمهوری فرانسه خبر داده است که یک عسکر فرانسوی نیز امروز جمعه، به سبب زخم های که یک روز قبل در یک زد و خورد در شرق افغانستان برداشته بود، جان سپرد.

ناتو همچنان امروز جمعه خبر داد که نیرو های ائتلاف بیش از یک هزار کیلوگرام مواد انفجاری ساخت خانه را در ولایت غزنی کشف نموده اند.

XS
SM
MD
LG