لینک های دسترسی

Breaking News

سفررئیس جمهور پاکستان به دوبی


Free Syrian Army fighters use a mirror to locate forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad in the old city of Aleppo, Sept. 16, 2013.
Free Syrian Army fighters use a mirror to locate forces loyal to Syria's President Bashar al-Assad in the old city of Aleppo, Sept. 16, 2013.

"آصف علی زرداری" رئیس جمهور پاکستان به روز پنجشنبه در حالی به امارات متحدۀ عرب مسافرت کرد که تنش ها میان حکومت غیر نظامی و نظامیان آنکشور بالا گرفته است.

مقامات می گویند که آقای زرداری برای اشتراک در یک محفل عروسی به دوبی مسافرت کرده و به روز جمعه به پاکستان باز خواهد گشت. آنان همچنان گفته اند که مسافرت وی رابطه یی به بحران کنونی پاکستان ندارد.

رهبر 56 سالۀ پاکستان در ماه گذشته پس از احساس بیماری برای تداوی به امارت متحدۀ عرب مسافرت کرده بود. مسافرت رئیس جمهور پاکستان به دوبی در حالی صورت میگیرد که جنرال اشفاق کیانی لوی درستیز پاکستان با قوماندانان ارشد آنکشور به روز پنجشنبه دیدار کرد.

تنش ها میان اردو و حکومت آنکشور پس از آن بالا گرفت که یادداشتی بدون امضا، کمک ایالات متحده را برای جلوگیری از یک کودتای نظامی تقاضا نموده بود.

در یک تحول دیگر نظامیان قدرتمند در حالی از عواقب ناگوار سخن می زنند که یوسف رضأ گیلانی صدراعظم پاکستان وزیر دفاع کابینه اش را از کار برکنار ساخت. این اقدام احتمالاً تنش ها میان اردو و حکومت ملکی را افزایش خواهد داد و نگرانی های مبنی بر بی ثباتی را در پاکستان که برای تلاش های صلح در افغانستان نقش مهمی دارد، تشدید می بخشد.

دفتر صدارت پاکستان با نشر اعلامیه یی گفته است که جنرال متقاعد، نعیم خالد لودی به دلیل خلاف ورزی های عمده و اقدام غیرقانونی که باعث عدم اعتماد میان نهاد های حکومت و اردو شده، از کار سبکدوش گردید

XS
SM
MD
LG