لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: نجات از خسارات مستلزم وقت و منابع هنگفت میباشد


سازمان ملل متحد می گوید که این سازمان تاکنون نصف 460 ملیون دالر کمکی را به دست آورده است که آن به خاطر تامین کمک های اضطراری به پاکستان، هفتۀ گذشته تقاضا کرده بود.

مائورزیو گیولیانو، سخنگوی ملل متحد روز چهار شنبه گفت پس از روزها ترغیب کشور های کمک کننده خارجی به امداد بیشتر گفت که تمویل بودجۀ در حال بهتر شدن است.

سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد به روز سه شنبه پیش بینی کرد اعمار مجدد مناطق سیلاب زده حداقل پنج سال طول خواهد کشید و ملیارد ها دالر نیاز دارد.

ضمیر اکرم، سفیر پاکستان در ملل متحد روز سه شنبه گفت که دو میلیارد و پنجصد میلیون دالر تنها برای احیای مجدد بخش های شمالی پاکستان لازم است.

اوگفت که 132 هزار کیلومتر مربع زمین، که معادل به مساحت انگلستان است، زیر گل و لای سیلاب ها قرار گرفته اند و یک ملیون هکتار محصولات آنکشور در نتیجۀ سیلاب ها از بین رفته است.

اکرم خواهان کمک های بیشتر بین المللی به خاطر رسیدگی عاجل به ملیون ها آسیب دیدۀ سیلاب های اخیر در پاکستان شد.

از سوی دیگر، دهها شورشی با حمله بر یک مسجد و یک پوستۀ امنیتی پولیس در شمال غرب پاکستان دوتن را کشتند.

پولیس میگوید که در این رویداد دو عضو یک گروه شبه نظامی ضد طالبان حین رفتن به سوی مسجد به خاطر ادای نماز در ساحه "ادیزی" پشاور، کشته شدند.

حملۀ دومی بر یک پوستۀ امنیتی پولیس ساعاتی پس از حملۀ نخستین در منطقۀ "سربند" این شهر رخ داد. پولیس میگوید شورشیان حدود یک ساعت این پوستۀ امنیتی را زیر آتش گرفتند و بعد عقب نشینی کردند.

مقامات حکومتی گفتند شورشیان مربوط مناطق قبایلی خیبر می باشند که هم سرحد با افغانستان است.

XS
SM
MD
LG