لینک های دسترسی

Breaking News

عکس العمل پاکستان در مورد سفر اوباما به هند


عکس العمل پاکستان در مورد سفر اوباما به هند
عکس العمل پاکستان در مورد سفر اوباما به هند

با اینکه واکنش های جمعی در پاکستان در رابطه به سفر براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به هند عمدتاً ملایم بوده است، ولی وزیر خارجۀ آن کشور از تصمیم آقای اوباما مبنی بر تفویض کرسی دایمی شورای امنیت به هند انتقاد نموده

پاکستان میگوید، تصمیم ایالات متحده بخاطر حمایت از پیشنهاد، تفویض کرسی دایمی شورای امنیت به هند، مساعی برای اصلاحات در شورای امنیت را بیشتر از پیش پیچیده تر خواهد ساخت.

وزیر خارجۀ پاکستان گفت، کشورش آرزومند است تا ایالات متحده "به این موضوع از دید اخلاقی نگریسته و چنین تصمیمی را بر مبنای کدام شتاب مؤقتی قدرت سیاسی اتخاذ ننماید."

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده طی دیدار سه روزه از هند، بخاطر ملایمت بیش از حد با پاکستان از سوی رسانه های هندی به باد انتقاد گرفته شد. آقای اوباما طی صحبت در پارلمان هند، صحه گذاشت که مردم پاکستان طی چند سال اخیر از ناحیۀ افراط گرایان خشونت بار شدیداً صدمه دیده اند.

اما حین صحبت در مورد حملات دهشت افگنی سال 2008 بر ممبای و اشارۀ مستقیم آقای اوباما در خصوص دخالت گروه های مستقر در پاکستان در این رویداد، شور و هلهلۀ قانو گذاران هندی فضای پارلمان هند را پر ساخت.

پاکستان در ارتباط به حملات ممبای، حد اقل هفت تن را بازداشت و دوسیه های آنانرا در محکمۀ ضد دهشت افگنی که بروی رسانه ها مسدود است، تحت پیگرد قرار داده است.

عبدالباسط سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان اخیراً گفت که اسلام آباد به منظور پیگرد قانونی این افراد، نیازمند معلومات بیشتر مقامات دهلی جدید میباشد. وی افزود که "پاکستان به کشاندن عاملین حملات ممبای به محاکمه، متعهد است. ولی ما غرض تکمیل موفقانۀ محکمۀ این افراد به مساعدت و همکاری هند نیاز داریم. در نهایت ما از هیچ گونه کمکی مضایقه نخواهیم کرد."

من موهن سنگ وزیر خارجۀ هند در جریان کنفرانس مشترک خبری با رئیس جمهور اوباما گفت که او مایل به همکاری با پاکستان است ولی از حکومت اسلام آباد انتقاد نمود.

XS
SM
MD
LG