لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن حد اقل هشتاد تن در پاکستان


کشته شدن حد اقل هشتاد تن در پاکستان
کشته شدن حد اقل هشتاد تن در پاکستان

مقامات پاکستانی می گویند تعداد تلفات ناشی از دو بمگذاری انتحاری در یک مرکز تمرینات شبه نظامی در ایالت خیبر پشتون خواه به هشتاد نفر رسیده است. در این حملات حد اقل یکصد و بیست نفر زخمی گردیده اند.

طالبان پاکستانی می گویند حملۀ روز جمعه در انتقام گیری از مرگ اسامه بن لادن رهبر القاعده بوده است. گروه شورشیان گفته اند این انفجارات، نخستین انتقام مرگ بن لادن می باشد.

مقامات پاکستانی می گویند تمام افرادی که به روز جمعه در مرکز تمرینات "کانستب یولری" در ساحه

" شبقدر" چهار سده کشته شدند، افراد تازه استخدام شده بودند. ده ها نفر دیگر به اثر این انفجار ها زخمی گردیدند.

مقامات می گویند حادثه زمانی رخ داد که افراد تازه استخدام شده سوار موتر ها میشدند تا برای یک رخصتی کوتاه مدت به منازل خود بر گردند.

رهبران پاکستان، وزیر خارجه برتانیه، وسفارت امریکا در پاکستان این حملات را تقبیح نمودند. سفارت امریکا طی بیانیه مطبوعاتی به قربانیان این حادثه ابراز احترام نموده گفت ایالات متحده امریکا به همکاری با پاکستان در مبارزه با القاعده و گروه های دیگردهشت افگن ادامه می دهد.

لیاقت علی خان قوماندان امنیه منطقه می گوید در این مورد مشکوک است که آیا این حمله به انتقام گیری از کشته شدن بن لادن ارتباط داشته باشد.

می تواند جهات مختلف داشته باشد. این می تواند در عکس العمل به مرگ اسامه بن لادن باشد، ولی امکانات آن کم است. و این جزٌ از شورشی است که جریان دارد.

بن لادن هفته قبل در جریان یک حمله نیرو های خاص ایالات متحده در شهر ایبت آباد پاکستان کشته شد.

در خبر های دیگر در شمال غرب پاکستان، قوای امنیتی پاکستان گفت در اثر حمله طیارات بدون پیلوت امریکا در آن منطقه، سه نفر در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی نزدیک سرحد افغانستان کشته شد.

XS
SM
MD
LG