لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات قوماندان قوای نظامی پاکستان به اعضای پارلمان آن کشور


اظهارات قوماندان قوای نظامی پاکستان به اعضای پارلمان آن کشور
اظهارات قوماندان قوای نظامی پاکستان به اعضای پارلمان آن کشور

جنرال اشفاق کیانی شام سه شنبه این سخنان را در جریان یک جلسۀ پشت درهای بسته به اعضای کمیتۀ دفاعی پارلمان پاکستان ابراز داشت.

قانونگذارانی که در این جلسه شرکت داشتند از قول کیانی گفته اند که "مشکل نسبت به پاکستان، در افغانستان وجود دارد".

ایالات متحده امریکا بر پاکستان فشار وارد می کند که حملات تهاجمی را بر علیه شورشیان در وزیرستان شمالی به راه بیاندازد. گفته می شود که این منطقه پایگاه تندروان شبکه حقانی است. شبکۀ حقانی که با گروه القاعده مرتبط است، حملاتی را علیه نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان انجام داده است.

قانونگذاران پاکستانی به روز چهار شنبه گفتند که آقای کیانی به آنها گفته است "اگر وی متقاعد شده باشد که عملیات قوای نظامی پاکستان در وزیرستان شمالی مشکل را حل می سازد، اردو به صورت فوری عملیات را آغاز کرده می تواند."

وی اضافه کرده است که راه اندازی هرگونه عملیات تهاجمی از این قبیل، تصمیم پاکستان خواهد بود.

سناتور جاوید اشرف قاضی، یکی از شرکت کنندگان جلسۀ کمیتۀ دفاعی پارلمان پاکستان به صدای امریکا گفت که کیانی در پاسخ به سوالی در مورد اقدام نظامی ایالات متحده علیه تندروان در خاک پاکستان بیان داشت که ایالات متحده قبل از انجام هر گونه اقدام یک جانبۀ نظامی در پاکستان باید "ده مرتبه" بیاندیشد.

قاضی به نقل از کیانی گفت که پاکستان یک قدرت هستوی است و نباید با عراق و افغانستان مقایسه شود.

کیانی در این جلسه با اشاره به اتهامات ایالات متحده مبنی بر ارتباط بین شورشیان و آی اس آی یا استخبارات نظامی پاکستان گفته است که این ارتباط به منظور کسب معلومات است، همان طوریکه سی آی ای امریکا با نهاد های استخباراتی (ام آی ۶) بریتانیا ارتباط دارد.

ادمیرال مایک مولن، لوی درستیز پیشین قوای مسلح ایالات متحده، ماه گذشته ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان را به همکاری با شبکۀ حقانی متهم کرد.

XS
SM
MD
LG