لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار جنرال راحیل شریف با رئیس جمهور غنی در کابل


جنرال راحیل شریف در مراسم تعویض فرماندهی نیرو های ناتو در کابل، کنار جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز افغانستان
جنرال راحیل شریف در مراسم تعویض فرماندهی نیرو های ناتو در کابل، کنار جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز افغانستان

جنرال راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان که به سفر تاجکستان رفته بود، به روز چهارشنبه در راه بازگشت به پاکستان، توقف مختصری در کابل داشت و در آنجا ضمن ملاقات با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در مراسم تعویض فرماندهی نیرو های ناتو نیز اشتراک ورزید.

جنرال عاصم باجوه سخنگوی اردوی پاکستان در صحفۀ تویتر اش نوشته که لوی درستیز پاکستان در دیدار با رئیس جمهور غنی، تعهد حمایت کامل اش را از تلاش ها در راه تأمین امنیت و صلح در افغانستان، تازه ساخت.

همچنان گفته شده که در این دیدار، آقای غنی و آقای شریف کارکرد نشست های چهارجانبه (افغانستان، پاکستان، چین، ایالات متحده) را در زمینۀ از سرگیری مذاکرات صلح نیز مورد ارزیابی قرار دادند.

قابل یاد آوریست که نمایندگان چهار کشور طی چهارمین نشست شان که چندی قبل در کابل دایر شده بود، به این تصمیم رسیدند که مذاکرات مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان میتواند در هفتۀ اول ماه مارچ دایر گردد. همچنان پاکستان پیشنهاد کرد که میزبان این مذاکرات مستقیم خواهد بود.

لوی درستیز اردوی پاکستان به روز چهارشنبه در دیدار با مقامات افغان روی همکاری مشترک در امر مقابله با دهشت افگنانی نیز صحبت کرد که به زعم نظامیان پاکستانی، از عملیات اردوی آن کشور در منطقۀ شوال وزیرستان شمالی فرار میکنند.

اردوی پاکستان در حال حاضر در منطقۀ شوال وزیرستان شمالی بر ضد تندروان مرحلۀ نهایی عملیات نظامی را به راه انداخته و نگرانی وجود دارد که در نتیجۀ این عملیات نظامی، تندروان شاید به خاک افغانستان فرار کنند.

بر اساس یک خبر دیگر، جنرال راحیل شریف در سفر کوتاهش به کابل، با فرماندهان نیرو های امریکایی نیز دیدار کرد و با آنان، روی امنیت منطقوی و نگرانی های امنیتی در سرحد میان افغانستان و پاکستان تبادلۀ نظر نمود.

برگردان: احمد فؤاد لامع

XS
SM
MD
LG