لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار انتحاری در پاکستان جان ۲۳ نفر را گرفت


وضعیت شماری از زخمی شدگان این رویداد وخیم خوانده شده است.
وضعیت شماری از زخمی شدگان این رویداد وخیم خوانده شده است.

انفجار انتحاری در ساحۀ مردان ایالت خیبرپشتونخواه در پاکستان جان ۲۳ نفر را گرفته و بیش از ۴۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

انفجار در نزدیک دروازۀ ورودی یکی از دفاتر ادارۀ ملی احصائیه و ثبت و احوال نفوس صورت گرفت. این اداره مسوول توزیع شناسنامه به شهروندان پاکستانی می باشد.

سعید وزیر معاون ادارۀ پولیس مردان به رسانه های محلی پاکستان گفته است که مهاجم انتحاری بر موترسایکل سوار بود. او افزود که بقایای جسد فرد انتحاری شناسایی شده و تحقیقات پولیس ادامه دارد.

کارمندان صحی حالت شماری از زخمی شدگان را وخیم توصیف کرده است که این وضعیت بیم افزایش تلفات را بیشتر می سازد.

جماعت الاحرار که یک شاخۀ ضد دولتی و جدا شده از تحریک طالبان پاکستانی می باشد، مسوولیت این رویداد مرگبار را به دوش گرفته است. گفته می شود که این گروه به گروه دولت اسلامی (داعش) پیوسته است.

در بیانیۀ که از آدرس جماعت الاحرار به رسانه ها ارسال شده آمده است که ادارۀ احصائیه و ثبت و احوال نفوس را به خاطری هدف قرار داده است که به گفتۀ آن گروه ادارۀ یادشده بخشی از جنگ ضد دهشت افگنی پاکستان می باشد.

محمد خراسانی سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در یک بیانیۀ جداگانه گفته است که آن گروه هیچ دخالتی در بم گذاری مردان نداشته است. در بیانیه آمده است که "هدفگیری غیرنظامیان پالیسی ما [تحریک طالبان پاکستانی] نیست."

با اینحال تحریک طالبان پاکستان در سالهای اخیر دست به حملات خشونتباری زده است که در آن هزاران نفر، عمدتاً غیرنظامیان، کشته شده اند.

اما تحریک طالبان پاکستانی روز سه شنبه با ارسال بیانیه یی به خبرنگاران گفته است که در سال ۲۰۱۵ در جریان حملات انتحاری و سایر حملات آن گروه در پاکستان نزدیک به ۷۰۰ نفر کشته شده است.

بیانیۀ این گروه حاکی است که اکثر کشته شدگان در حملات آنان افراد وابسته به نهاد های امنیتی و سیاسی بوده است.

XS
SM
MD
LG