لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان بر پوهنتون باچاخان در پشاور پایان یافت


حمله زمانی آغاز شد که محصلان در صنفهای درسی حاضر بودند.
حمله زمانی آغاز شد که محصلان در صنفهای درسی حاضر بودند.

قوای نظامی پاکستان گفته است که حملۀ تندروان بر پوهنتون باچاخان در ساحۀ چهار سدۀ شهر پشاور، با کشته شدن هر چهار مهاجم مسلح پایان یافت.

در این حمله که چندین ساعت به طول انجامید، ۲۱ نفر دیگر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده است که اکثر آنان محصلان و استادان پوهنتون بودند.

سعید خان وزیر یک مقام پولیس خیبرپشتونخواه گفته است که مهاجمان با بالا شدن بر فراز دیوار عقبی پوهنتون وارد محوطۀ شده و نخست بر محافظان امنیتی گلوله باری کرده اند.

نواز شریف صدر اعظم پاکستان پس از این رویداد تعهد کرده است که تا آخرین رمق برای امحای طالبان و سایر تندروان خواهد جنگید. راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان از محل این رویداد نیز دیدن کرده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول خلیفه عمر منصور یکی از فرماندهان طالب گزارش داده است که مسوولیت این حمله را طالبان به دوش گرفته اند.

منصور به اسوشیتدپرس گفته است که این حمله انتقامگیری از عملیات چند ماه اخیر نیروهای نظامی پاکستان بود که در آن شماری از جنگجویان طالب کشته شدند.

حکومت افغانستان حمله بر پوهنتون باچاخان را به شدت محکوم کرده و بر ضرورت مبارزۀ مشترک در سطح منطقه و جهان برای جلوگیری از "حملات وحشیانۀ دشمنان بشریت" تاکید کرده است.

حمله بر پوهنتون باچاخان، خاطرۀ تلخ حملۀ سال گذشتۀ طالبان را بر یک مکتب در پشاور زنده می سازد که در آن بیش از ۱۵۰ نفر عمدتاً کودکان دانشجو کشته شدند.

XS
SM
MD
LG