لینک های دسترسی

Breaking News

مرد پاکستانی به اتهام فروش دیپلومهای جعلی بازداشت شد


مدیر عامل شرکت اگزکت اتهامات وارده را توطیۀ رقیبان رسانه یی خود عنوان می کند
مدیر عامل شرکت اگزکت اتهامات وارده را توطیۀ رقیبان رسانه یی خود عنوان می کند

پولیس پاکستان روز چهارشنبه مدیر عامل شرکت نرم افزار "اگزکت" را پس از آن بازداشت کرد که از دفتر وی گواهینامه و مدارک جعلی اکادمیک را پیدا کرد.

گفته می شود که شعیب شیخ مالک این شرکت از طریق راه اندازی پوهنتون های جعلی آنلاین میلیون ها دالر کمایی کرده است. قضیۀ شرکت "اگزکت" پس از آن در سرخط رسانه ها قرار گرفت که روزنامۀ نیویارک تایمز هفتۀ گذشته پرده از اسرار وی برداشت.

شاهد حیات رئیس ایالتی در ادارۀ تحقیقات فدرال پاکستان گفت که مدارک زیادی چون کارت های جعلی دانشجویان و اعتبارنامۀ نهاد های تحصیلی که اصلاً وجود نداشته است، از دفتر آقای شیخ به دست آمده است.

یک محکمه در شهر کراچی پاکستان روز چهارشنبه حکم کرد که پولیس باید تا چهارم جون تحقیقات خود را در پیوند با دوسیۀ شرکت اگزکت تکمیل کند.

مقام های پولیس پاکستان گفته اند که شعیب شیخ و چهار مجری دیگر شرکت "اگزکت" ابتدا به فساد، جعلکاری و انتقال غیرقانونی پول متهم شده بودند اما اکنون اتهام پول شویی و تخطی از قوانین الکترونیک پاکستان نیز بر آن اضافه شده است.

شرکت "اگزکت" هرگونه اتهام را رد کرده و قضیۀ موجود را "توطیۀ گروه های رقیب رسانه یی" توصیف کرده است.

حکومت پاکستان به محض نشر این گزارش دفاتر شرکت "اگزکت" را در اسلام آباد و کراچی مهر و موم کرد و در پیوند با این قضیه خواستار کمک از پولیس بین المللی و ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده شد.

حکومت پاکستان در پیوند با این موضوع ابراز ناخرسندی کرده و گفته است که این قضیه اعتبار پاکستان را در سطح جهان زیان رسانده است.

XS
SM
MD
LG