لینک های دسترسی

Breaking News

پس از عذرخواهی ایالات متحده سرحد عبوری پاکستان همچنان مسدود است


پس از عذرخواهی ایالات متحده سرحد عبوری پاکستان همچنان مسدود است
پس از عذرخواهی ایالات متحده سرحد عبوری پاکستان همچنان مسدود است

سرحد عبوری پاکستان که برای انتقال تدارکات ناتو به قوای آن ائتلاف درافغانستان مورد استفاده بود روز پنجشنبه باوجود عذرخواهی ایالات متحده به خاطر حمله ماورای سرحدی که عساکرپاکستانی را هلاک ساخت، همچنان مسدود است.

عبدالباسط، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت مقامات حکومتی وضع امنیتی را ارزیابی می کنند و درمورد بازگشایی مسیر تدارکاتی تصمیم خواهند گرفت.

مقامات حکومتی پاکستان یک هفته قبل بعد ازآن فرمان مسدودی سرحد تورخم را صادرکردند که هلیکوپترهای ناتو راکت هایی را بر یک پسته نظامی پاکستان شلیک کردند، دو عسکر را کشته چهارتن را زخمی کردند.

انی پتیرسون، سفیر ایالات متحده درپاکستان حمله هلیکوپتر را "حادثۀ هولناک" خوانده از پاکستان وخانواده های مقتولین عذرخواهی کرد.

جنرال دیفید پیتریوس که رهبری قوای ایالات متحده و ناتو درافغانستان را رهبری می کند همچنین به خاطر مرگ عساکر معذرت خواهی کرده گفت قوای ائتلاف از تلفات جانی "عمیقا متاثر" است.

امیرالبحر مایک مُلن، رئیس ارکان حرب قوای ایالات متحده به جنرال اشفاق کیانی، قوماندان اردوی پاکستان طی نامۀ مراتب تسلیت خویش را نسبت به مرگ عساکر آنکشور بیان داشت. مُلن همچنین وعده داد تا برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه مشابهی، قضیه را بررسی نماید.

XS
SM
MD
LG