لینک های دسترسی

Breaking News

ستاره‌های کرکت پاکستان در "شپژیزه" افغانستان بازی می‌کنند


رقابت‌های شپژیزه روز سه شنبه آغاز می‌شود
رقابت‌های شپژیزه روز سه شنبه آغاز می‌شود

شش بازیکن مشهور و بین المللی کرکت پاکستان برای شرکت در رقابت‌های "شپژیزه" افغانستان به کابل آمدند.

کامران اکمل، ناصر جمشید، خالد لطیف، محمد سمیع و محمد آصف و سلمان بت چهار بازیکن تیم ملی کرکت پاکستان اند که شاید اکثر علاقمندان کرکت در جهان با آنان آشنایی داشته باشند.

این نخستین باری است که بازیکنان شناخته شده در سطح منطقه و جهان، در رقابت‌های ملی افغانستان بازی می‌کنند.

نسیم دانش رئیس کرکت بورد افغانستان در صفحۀ رسمی فیسبوک خود به این شش ورزشکار پاکستانی خوش آمدید گفته و آمدن آنان را خبر بزرگی برای کرکت افغانستان عنوان کرده است.

مقام‌های کرکت بورد افغانستان گفته اند که شاید سکندر رضا بازیکن تیم زمبابوی نیز در رقابت‌های شپژیز شرکت کنند.

حضور ستاره‌گان مشهور جهان کرکت در رقابت‌های شپژیزه پیشرفت مهم برای کرکت افغانستان و فرصت خوبی برای جوانان افغان است تا از تجارب آنان استفاده کنند.

پاکستان که عضو دایمی شورای بین المللی کرکت است، شماری از بازیکنان نخبۀ جهان را در تاریخچۀ کرکت خود داشته و نیز دو بار لقب قهرمانی کرکت جهان را کمایی کرده است.

پیشینۀ بازیکنان

کامران اکمل در ۵۳ بازی پنج روزه، ۱۵۴ رقابت یک روزه یا ۵۰ اووره و ۵۴ رقابت ۲۰ اوورۀ بین المللی برای پاکستان بازی کرده است.

سلمان بت که زمانی کپتان تیم ملی ۱۹ سال پاکستان بود، در ۳۳ رقابت پنج روزه، ۷۸ رقابت یک روزه و ۲۴ بازی ۲۰ اوورۀ بین المللی در ترکیب تیم ملی پاکستان بازی کرده است.

محمد آصف در ۲۳ بازی چهار روزه، ۳۸ رقابت یک روزه و ۱۱ رقابت ۲۰ اوورۀ بین المللی و ناصر جمشید در دو بازی پنج روزه، ۴۸ رقابت یک روزه و ۱۸ بازی ۲۰ اوورۀ بین المللی برای تیم ملی کرکت پاکستان بازی کرده اند.

خالد لطیف بنج بازی یک روزه و ۹ بازی ۲۰ اوورۀ بین المللی و محمد سمیع ۳۶ بازی پنج روزه، ۸۷ بازی یک روزه و ۱۳ بازی ۲۰ اوورۀ بین المللی را در کارنامۀ ورزشی خود دارند.

تقلب بت و آصف

سلمان بت و محمد آصف در سال ۲۰۱۰ در یک رقابت پنج روزه با تیم انگستان، به تقلب در بازی متهم شدند. هر دو بازیکن از بازی اخراج شده و شورای بین المللی کرکت آنان را جریمه کرد.

در آن زمان سلمان بت کپتان تیم پاکستان بود. بت و محمد عامر یکی دیگر از بازیکنان تیم پاکستان به گرفتن پول در بدل "نوبال" یا بالنگ نادرست مجرم شناخته شدند.

این رویداد افتضاح بزرگی برای جهان کرکت به ویژه برای تیم ملی پاکستان بود که هنوز هم داغ آن بر پیکر پاکستان باقی است.

محمد عامر دوباره به تیم ملی پاکستان راه یافت و هم اکنون در رقابت‌ها در برابر انگستان بازی می‌کند، اما محمد آصف و سلمان بت تا کنون دوباره به تیم ملی کرکت پاکستان راه نیافته اند.

قرار است رقابت‌های ۲۰ اوورۀ شپژیزه افغانستان بین شش تیم از سرتاسر افغانستان روز سه شنبه آغاز شود

XS
SM
MD
LG