لینک های دسترسی

Breaking News

جمعیت علمای اسلام خواستار پیوستن سیاسی طالبان شده است


حزب جمعیت علمای پاکستان از طالبان خواسته است که به هدف مبارزۀ مشترک برای سرافرازی اسلام به این حزب بپیوندند.

مولانا عبدالغفور حیدری، معاون حزب جمعیت علمای اسلام که معاون مجلس سنای پاکستان نیز است، گفته است که آن کسی که نه به زور بلکه از طریق مسالمت آمیز برای اسلام مبارزه کند، در جمعیت علما شامل شده می تواند.

این در حالی است که مولانا فضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام، جنگ و شورشگری طالبان را در افغانستان "روا" و "جهاد" عنوان کرده است.

فراخوان برای پیوستن سیاسی طالبان به جمعیت علمای اسلام در حالی صورت می‌گیرد که این حزب شریک حکومت ایتلافی نواز شریف، صدر اعظم پاکستان است، حالانکه حکومت پاکستان تحریک طالبان پاکستانی را دهشت افگن می‌پندارد.

آگاهان سیاسی در پاکستان می‌گویند که مولانا فضل الرحمان بازی سیاسی را به راه انداخته است؛ از یک سو شریک نظام و حکومت آقای شریف است و از سوی دیگر خواستار جلب اعضای گروهی است که اردوی پاکستان برای محو آن عملیات گستردۀ نظامی را راه اندازی کرده است.

نفیس تکر، مسوول رادیو دیوه صدای امریکا، می گوید که مولانا فضل الرحمان روابط تاریخی و دیرینه با طالبان دارد، تا حدی که در سال ۱۹۹۹ یکبار آقای رحمان خطبۀ نماز جمعه را در مسجد کندهار ایراد کرد.

به همین ترتیب، هنگامیکه رژیم طالبان بت های بامیان را تخریب کرد، جمعیت علمای اسلام از این اقدام آن گروه حمایت کرد.

جمعیت علمای اسلام که خود را سلسلۀ جمعیت علمای هند قلمداد می کند، از ۱۰۰ سالگی خود تجلیل می‌کند. این حزب سر از پنجشنبه هفتم اپریل نشست سه روزه را در ساحۀ زاخیل، شهرک نوشهر ایالت خیبرپشتونخواه برگزار می کند که گمان می رود هزاران نفر در آن شرکت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG