لینک های دسترسی

Breaking News

واقعات تازۀ خشونت های "فرقوی" در پاکستان


حملاتِ ناشی از انگیزه های مذهبی در پاکستان، سابقۀ طولانی داشته است
حملاتِ ناشی از انگیزه های مذهبی در پاکستان، سابقۀ طولانی داشته است

پولیس پاکستان میگوید که افراد مسلح در دو رویداد جداگانه، یک افسر ارشد نیرو های پولیس و یک عضو اقلیت مذهبی احمدیه را کشته اند.

فرمانده پولیس ایالت سند پاکستان امروز گفت که این واقعات خشونتبار، در جریان شب گذشته در ساحۀ شرقی شهر کراچی رخ داده که در یکی آن، مردان مسلح سوار بر موترسایکل بر موتر حامل فیض شیگری، افسر ارشد پولیس، گلوله باری کرده و او را کشته اند. در این حمله، معاون افسر یاد شده نیز زخم برداشته است.

مقامات پولیس ایالت سند میگویند که احتمال دارد این حمله، از باعث انگیزۀ فرقوی صورت گرفته باشد. شیگری، از اهل تشیع پاکستان بود.

ناصر افریدی، یک افسر دیگر پولیس پاکستان، به خبرنگاران گفت که افراد مسلح سوار بر موترسایکل، ساجد محبوب، پیرو مذهب احمدیه (یا قادیانی) را در بیرون از خانه اش هدف گلوله باری قرار داده و کشتند. او ۵۵ سال عمر داشت.

کراچی، بزرگترین شهر پاکستان است و چندین گروه تندرو در آن فعالیت دارند. این شهر، هر از گاهی شاهد خشونت های فرقوی و مذهبی بوده است.

احمدیه که برخی ها آن را قادیانی نیز مینامند، مذهبی است که پیروان آن خود را مسلمان میخوانند، اما از لحاظ عقیدتی با سنی ها و شیعیان تفاوت های اساسی ای دارند که از روی آن، علمای سنی و شیعه آنان را غیر مسلمان قلمداد میکنند.

XS
SM
MD
LG