لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی پاکستان: چهار تندرو طالب اعدام شد


اردوی پاکستان روز سه شنبه از اعدام چهار تندرو طالب خبر داد که به گفتۀ مقامهای پاکستانی از سوی محکمۀ نظامی آن کشور به مرگ محکوم شده بودند.

اعلامیۀ اردوی پاکستان از این چهار طالب با نام‌های رحمان الدین، مشتاق خان، عبیدالرحمان و ظفر اقبال یاد کرده و گفته است که آنان به جرم حمله بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان پاکستانی محاکمه و اعدام شدند.

حدود دو هفته پیش نیز، مقام‌های نظامی پاکستان از اعدام دو تندرو دیگر طالب خبر داده بودند.

پس از حملۀ مرگبار طالبان بر یک مکتب اردو در پشاور که منجر به مرگ حدود ۱۵۰ نفر – عمدتاً شاگردان مکتب- شد، حکومت پاکستان محکمۀ نظامی را برای محاکمۀ تندروان ایجاد کرد.

سازمان عفو بین المللی در تازه ترین گزارش خود گفته است که بیش از ۹۰ درصد اعدام‌ها در سال ۲۰۱۶ تنها در پنج کشور - چین، ایران، عربستان سعودی، عراق و پاکستان – صورت گرفته است.

انفجار بم

در نتیجه انفجار یک بم کنار جاده که یک بس کوچک را در منطقه قبایلی پاکستان هدف قرار داد، ۱۴ نفر کشته شد.

یک زن و سه کودک در میان کشته شدگان است. در این حمله که یک گروه انشعابی طالبان - جماعت الاحرار-مسوولیت آن را پذیرفت، نه نفر دیگر زخمی شد.

مقامات محلی و نظامیان پاکستانی گفته اند که این حمله در ساحۀ عمدتاً شیعه نشین کرم که با افغانستان هم مرز است، به وقوع پیوسته است.

طالبان پاکستانی و سایر تندروان سنی مذهب اقلیت شیعه را در پاکستان بدعت کار تلقی می کنند و در اکثر موارد، آنان را مورد حملات مرگبار قرار می دهند.

عارف خان، یک مقام محلی، گفته است که این منطقه از دیر مدت زمان شاهد خشونت های فرقه یی بوده است.

خبرگزاری اسو شیتد پرس گزارش می دهد که یک هلیکوپتر نظامی افراد زخمی را به شفاخانه انتقال داده است.

جماعت الاحرار در ماه جنوری مسوولیت حمله در منطقۀ قبایلی پاراچنار را نیز بر عهده گرفتن که در آن ۲۴ نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شد.

XS
SM
MD
LG