لینک های دسترسی

Breaking News

احمدزی: برای تامین صلح، زمان عمل فرارسیده است


اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدر اعظم پاکستان گفت که تنها به صحبت در مورد صلح نباید اکتفا شود، او اضافه کرد که اکنون زمان عمل فرا رسیده است.

آقای احمدزی گفت که تامین صلح و ثبات برای افغانستان اولویت دارد. او تاکید کرد که هیچگاهی اجازه داده نخواهد شد که افغانستان به پناهگاه تروریزم مبدل شود. رئیس جمهور احمدزی گفت که هر دو کشور باید از وارد کردن اتهام بر یکدیگر پرهیز کرده و فضای اعتماد را ایجاد کنند.

آقای احمدزی در دیدار با آقای عزیز در مورد روابط دو جانبه، مسایل امنیتی، اقتصادی، تجارتی، فرهنگی، نقش پاکستان در تامین صلح و ثبات در افغانستان و موضوعات منطقه یی بحث و تبادل نظر کرد.

اشرف غنی احمدزی گفت که اکنون روزنهء جدید در روابط میان دو کشور گشوده شده است و امید است که این روزنه به باب و بالاخره به دهلیز همکاری ها مبدل شود.

رئیس جمهور افغانستان افزود که اقدامات بعدی در قسمت روابط اقتصادی و امنیتی میان دو کشور این خواهد بود تا هیات های هر دو جانب به طور مداوم نشست ها و دیدار هایی با هم داشته باشند.

در مقابل سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان، تشکیل حکومت وحدت ملی و انتقال سیاسی مسالمت آمیز در افغانستان را به رئیس جمهور افغانستان تبریک گفت و آنرا فرصت جدید برای تحکیم روابط میان دو کشور دانست و علاقمندی کشورش را در زمینه گسترش روابط قوی اقتصادی با افغانستان ابراز کرد.

در این دیدار هر دو جانب خاطر نشان کردند که مقامات دو کشور در آینده در مورد مسایل اقتصادی و امنیتی نشست هایی را انجام خواهند داد.

مشاور امنیت ملی صدر اعظم پاکستان در حالی به کابل سفر می کند که مسوولین محلی حکومت افغانستان میگویند که هنوز هم پرتاب راکتها از آن سوی مرز به ولسوالی های سرحدی به خصوص ولسوالی دانگام کنر ادامه دارد.

جنرال عبدالحبیب سید خیل قوماندان امنیه کنر به خبرنگاران گفته است که از ساعت سه بعد ازظهر روز گذشته تاصبح امروز به تعداد ۵۰ راکت به دو ولسوالی این ولایت پرتاب گردیده است که درنتیجه آن یک زن در ولسوالی دانگام به شدت زخمی شده است.

حکومت افغانستان در گذشته نیز با مقامهای حکومت پاکستان درمورد مشکلات سرحدی گفتگو نموده است اما مقامهای حکومت پاکستان ادعا میکنند که آنها بالای آن عده از افراد مسلح که از خاک افغانستان پوسته های آن کشور را هدف قرار میدهند،فیر مینمایند.

بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور اشرف غنی احمدزی،مشاور امنیت ملی وخارجی پاکستان دومین مقام پاکستانی است که به افغانستان میاید. در مراسم تحلیف رئیس جمهور اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور پاکستان مامون حسین اشتراک نموده بود.

XS
SM
MD
LG