لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر پاکستان: واشنگتن و طالبان باید موقف شان را روشن کنند


محمد صادق، سفیر پاکستان گفته است که رسیدن غرض پایان جنگ و دریافت راه حل سیاسی در افغانستان تا زمانی ممکن نخواهد بود که که طالبان و ایالات متحده هردو جانب اهداف و توقعات شان را واضح نسازند.

سفیر پاکستان می گوید که حل این مسایل از طریق جنگ نه بلکه از طریق روند سیاسی امکان پذیر است اما وی هردو جانب باید در زمینه جدیدت بیشتری به خرج دهند.

محمد صادق به آژانس رویترز گفته است که طالبان باید مشخص بسازند که آیا آنان به مذاکرات صلح حقیقی تمایل دارند و یا صرف علاقمند رهایی آن عده از مقامات پیشین طالبان استند که در اسارت ایالات متحده به سر میبرند .

گفته های این دپلومات ارشد پاکستان در حالی نشر شد که کشیدگی ها بر روابط ایالات متحده با پاکستان همچنان سایه افگنده است.

این نظریات سفیر پاکستان پرسش های را در مورد تغییر موقف پاکستان روی افغانستان مطرح ساخته است.

ضیا رفعت، تحلیلگر امور سیاسی در کابل می گوید با در نظر داشت انتقاداتی که از طرف ایالات متحده و ناتو روی عدم توانایی پاکستان در مهار کردن دهشت افگنان آنکشور وانمود میکند که گویا میان پاکستان و طالبان فاصله وجود دارد.

اما مایک سمپل، استاد در پوهنتون هارورد و کارشناس امور افغانستان عقیده دارد که بادر نظرداشت عدم دوام مذاکرات صلح از جانب طالبان و مشخص نبودن موضع ایالات متحده در آن روند، گفته های سفیر پاکستان بیجا نیست. اما این کارشناس امریکای علاوه می کند که رسیدن به نتیجه که پاکستان موقف اش را در مورد افغانستان تغییر داده است یا نه، پیش داوری خواهد بود.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG