لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات در مورد فساد از صدر اعظم پاکستان


نواز شریف، صدر اعظم پاکستان روز پنجشنبه در برابر یک هئیت تحقیقاتی حضور یافت و اتهام ها مبنی بر دست داشتن خود و اعضای خانواده اش را در فساد به شدت رد کرد.

آقای شریف گفت که در گذشته نیز هیچ اتهام فساد علیه او ثابت نشده است و این بار نیز همین گونه خواهد شد.

این نخستین بار است که یک صدر اعظم پاکستان در برابر یک هئیت تحقیقاتی ظاهر می شود و از وی تحقیقات صورت می گیرد.

اسنادی که در پی افشای اوراق پانامه در سال گذشته بدست آمد، نشان می دهد که دختر و دو پسر نواز شریف مالکیت شرکت های بزرگ تجارتی در بیرون از پاکستان را بر عهده دارند و از درآمد آنها برای خریداری ملکیت های گرانبها و تجملی در لندن، پایتخت بریتانیا استفاده می کنند.

در پی افشای این اسناد، احزاب مخالف حکومت پاکستان نواز شریف را به دست داشتن در فساد گسترده متهم کردند و خواستار برکناری او از قدرت شدند.

ستره محکمه پاکستان در ماه اپریل امسال حکم صادر کرد که شواهد کافی مبنی بر دست داشتن نواز شریف در فساد وجود ندارد و از قدرت برکنار شده نمی تواند.

اما ستره محکمه پاکستان خواستار تحقیقات بیشتر در این مورد شد و برای این منظور تیم مشترک تحقیقاتی را ایجاد کرد.

تیم مشترک تحقیقاتی که متشکل از کارشناسان ادارات ملکی و نظامی پاکستان است، تا کنون از دو پسر نواز شریف که شهروند بریتانیا نیز اند، در مورد معاملات مالی خانواده شریف در بیرون از پاکستان تحقیق کرده است.

هر دو پسر آقای شریف دست داشتن در فساد و خلاف کاری به شمول فرار از پرداخت مالیات را رد کرده اند.

نواز شریف ۶۷ ساله پس از اینکه برای مدت سه ساعت به پرسش های تیم مشترک تحقیقاتی پاسخ داد یک بار دیگر بر بی گناهی اعضای خانواده اش تاکید کرد و گفت "دسایس و اتهامات مخالفین" اش به ناکامی خواهد انجامید.

ستره محکمه پاکستان به تیم مشترک تحقیقاتی دو ماه فرصت داده است تا تحقیقات خود از نواز شریف و خانواده او را تکمیل کرده و سپس یافته های خود را به آن محکمه بسپارد.

یک عضو ارشد حزب حاکم پاکستان مسلم لیگ به خبرگزاری رویترز گفته است که اگر ستره محکمه آن کشور نواز شریف را از قدرت برکنار کند، آن حزب انتخابات زود هنگام را برگزار نخواهد کرد بلکه تا برگزاری انتخابات آینده یک صدر اعظم جدید را تعین می کند.

قرار است انتخابات پارلمانی پاکستان سال آینده میلادی برگزار شود.

حسین نواز (بالا) و حسن نواز (پایین) دو پسر نواز شریف در اوایل ماه جون در برابر هئیت تحقیقاتی ظاهر شدند.
حسین نواز (بالا) و حسن نواز (پایین) دو پسر نواز شریف در اوایل ماه جون در برابر هئیت تحقیقاتی ظاهر شدند.

XS
SM
MD
LG