لینک های دسترسی

Breaking News

گزینه های حکومت پاکستان برای دفع دهشت افگنی


چوهدری نثار احمد، وزیرداخلۀ پاکستان
چوهدری نثار احمد، وزیرداخلۀ پاکستان
وزیر داخلۀ پاکستان ستراتیژی جدید امنیتی حکومت اش را روز چهارشنبه معرفی کرد، و خواهان اجماع ملی برای از بین بردن شورش مرگباری طالبان در پاکستان شد.

چوهدری نثار علی خان، وزیر داخلۀ پاکستان روز چهارشنبه به قانون گذاران پاکستانی گفت که هدف پالیسی جدید، از بین بردن تهدید روبه افزایش دهشت افگنی در آن کشور می باشد.

او می گوید در صورتی که حملۀ دهشت افگنی در هر گوشه و کنار پاکستان صورت گیرد، حکومت قرارگاه تندوران و آنانی را هدف قرار می دهد که حملات را طرح کرده اند – همانگونه که در هفتۀ گذشته انجام دادیم.

وزیر خارجه این بیانیه را پس از آن ایراد کرد که گفت و شنود های صلح حکومت پاکستان با طالبان پس از حملۀ تندروان بر قوای امنیتی به ناکامی انجامید و قوای نظامی پاکستان در پاسخ، اهداف تندروان را در شمال غرب آن کشور برای پنج روز هدف حملات هوایی قرار داد.

علی خان گفت که برای رسیدگی به مشکل دهشت افگنی سه گزینه وجود دارد: گفت و شنود با طالبان، عملیات قوی نظامی، یا مختلطی از گفت و شنود ها با عملیات نظامی.

واکنش ها

امیر حیدر هوتی، قانون گذار حزب مخالف گفت که از گنگ بودن پیش نویس پالیسی حکومت مأیوس شده است.

هوتی گفت که اساساً، امروز قانونگذاران توقع داشت که حکومت ادامۀ گفت و شنود ها را اعلام دارد و یا اینکه حکومت اقدامات دیگری را روی دست خواهد گرفت.

اما قانون گذاران پاکستانی در مورد رسیدگی به شورشگری مرگبار در آن کشور دید مختلطی دارند. شماری طرفدار اقدام قویتر نظامی اند.

دیگران، مانند عبدالقدیر بلوچ، وزیر حکومت مرکزی در امور ایالت ها و مناطق مرزی، پافشاری می کنند که مذاکره نتیجه خواهد داد.

او میگوید:"تا هنوز هیچ نیازی به اقدام گستردۀ نظامی علیه طالبان نیست. ما تا هنوز در جریان برگزاری گفت و شنود استیم و امیدواریم که نتیجۀ مثبت به دست آید."

پیش نویس ستراتیژی حکومت دربر گیرندۀ مواد برای هماهنگی مؤثرتر بین ادارات متعدد استخباراتی و ایجاد یک واحد واکنش سریع نیز می باشد.

قانون گذاران پاکستانی بحث را برای تصویب این قانون آغاز کرده اند.
XS
SM
MD
LG