لینک های دسترسی

Breaking News

مساعی طالبان و القاعده برای اخذ حمایت تندروان پاکستانی


مساعی طالبان و القاعده برای اخذ حمایت تندروان پاکستانی
مساعی طالبان و القاعده برای اخذ حمایت تندروان پاکستانی

جنگجویان ارشد القاعده و طالبان افغان طی چند جلسه از تندروان پاکستانی تقاضا نموده اند تا اختلافات بین شان را کنار گذاشته و در جنگ علیه نیرو های به رهبری ایالات متحده در افغانستان، متحد گردند.

بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیدیت پرس، منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست، این جلسات در ماه های نوامبر و دسمبر بر اساس تقاضای شورای رهبر طالبان افغان، در مناطق قبایلی پاکستان صورت گرفت.

به گفته تندروانی که در جلسه ۱۱ دسمبر وجود داشتند، ابو یحیی اللیبی، قوماندان ارشد القاعده به تندروان پاکستانی گفت که از برای خدا، اختلافات تان را فراموش کنید و از جنگجویان ما در مبارزه علیه امریکا در افغانستان حمایت کنید.

مدتها می شود که تندروان پاکستانی روی نقطه عطف برای جنگ، منقسم شده اند. آنان بیشتر سعی مینمایند تا حکومت پاکستان را سقوط دهند و در عیم زمان جنگجویان را به افغانستان هم می فرستند. و گروه های دیگر تندرو پاکستانی که بیشتر در سرحدات مستقر می باشند فقط با عساکر خارجی در افغانستان می جنگند.

عصمت الله احسان، سخنگوی طالبان پاکستانی به اسوشیتد پرس گفته است که حکمت الله مسعود، رهبر طالبان پاکستانی در جلسه ۲۷ نوامبر در شهر وانه اشتراک نموده بود. بر علاوه او، ولی رحمان معاون مسعود، و مولوی ناظر و گل بهادر و سراج الدین حقانی رهبر گروه حقانی هم در این جلسه موجود بودند.

XS
SM
MD
LG