لینک های دسترسی

Breaking News

نواز شریف رهبر مسیحیان کاتولیک را به پاکستان دعوت کرد


اگر پاپ فرانسیس دعوت پاکستان را پذیرفت، نخستین سفر یک پاپ در ۳۸ سال به آن کشور خواهد بود
اگر پاپ فرانسیس دعوت پاکستان را پذیرفت، نخستین سفر یک پاپ در ۳۸ سال به آن کشور خواهد بود

یک هیئت مرکب از وزرای حکومت فدرال پاکستان به واتیکان مرکز رهبران مذهبی مسیحیان کاتولیک جهان رسیده و قرار است ضمن دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها، رسماً از او دعوت کند تا سفری به پاکستان داشته باشد.

در هیئت اعزامی نواز شریف به واتیکان، افزون بر سردار یوسف وزیر أمور مذهبی و هماهنگی میان مذاهب پاکستان، کامران مایکل وزیر کشتی رانی و أمور بنادر آن کشور نیز شامل است.

قرار است پاپ فرانسیس در ماه جاری میلادی، به شماری از کشور آسیایی سفر کند.

سردار یوسف، وزیر أمور مذهبی و هماهنگی میان مذاهب پاکستان قبل از عزیمت اش به سوی واتیکان، در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا گفت که اگر پاپ فرانسیس دعوت آمدن به پاکستان را بپذیرد، این کار تلاش های حکومت در راستای هماهنگی میان ادیان را نیرو خواهد بخشید.

سردار یوسف، وزیر امور مذهبی و هماهنگی میان ادیان پاکستان
سردار یوسف، وزیر امور مذهبی و هماهنگی میان ادیان پاکستان

آقای یوسف در صحبت با صدای امریکا گفت که حکومت پاکستان در راستای هماهنگی بین ادیان کار میکند و هدف از دیدار هیئت شان با پاپ و سایر مقامات واتیکان ایجاد هماهنگی در تمام جهان میباشد.

وزیر أمور مذهبی و هماهنگی میان ادیان پاکستان افزود که: "هیئت اعزامی، پیام حسن نیت را انتقال میدهد. با ملاقات هایی که آنجا (واتیکان) انجام خواهیم داد، چهرۀ نیکی از پاکستان نیز در محضر جهانیان بازتاب خواهد یافت."

به گفتۀ این مقام پاکستانی، در ۳۸ سال گذشته، هیچ پاپ یا رهبر مسیحیان کاتولیک به پاکستان سفری نداشته است. سردار یوسف همچنان گفت سفر پاپ به پاکستان در دفع تبلیغات منفی ای که به زعم او علیه این کشور وجود دارد، نیز بسیار اهمیت خواهد داشت.

پاکستان کشوری با اکثریت مسلمان است، اما اقلیت مسیحی نیز در آن زیست دارند و اگر پاپ دعوت رفتن به آن کشور را بپذیرد، خبر خوشی برای مسیحیان پاکستانی خواهد بود.

برگردان: فؤاد لامع

XS
SM
MD
LG