لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن دو تن در اثر حملۀ طالبان در پشاور


ولی الرحمان معاون قوماندان عمومی طالبان پاکستان
ولی الرحمان معاون قوماندان عمومی طالبان پاکستان

رهبران ارشد طالبان پاکستانی عهد نموده اند تا در انتقام از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده، با جانفشانی بیشتری به نبرد بپردازند.

رهبران طالب تعهد جدید خود را به روز چهار شنبه طی صحبت با ارگان های نشراتی درست در زمانی ابراز داشتند که گروهی مشتمل بر حد اقل ٧۰ تندرو مظنون طالب یک پوستۀ امنیتی را در نواحی قبایلی نزدیک با مرز افغانستان هدف حمله قرار داده، دو پولیس را کشته و پنج تن دیگر را زخمی ساخته اند. از هلاکت ۱۵ تندرو در این جریان نیز خبر داده شده است.

مأمورین گفتند که منسوبین پولیس حملۀ اولی را دفع نمودند، ولی تندروان مسلح با ماشیندار و راکت انداز به روز چهارشنبه برگشت نموده و پوستۀ یاد شده را برای بار دوم مورد حمله قرار دادند.

کمربند قبایلی شمالغرب پاکستان به صفت پناهگاه القاعده و طالبان تلقی میگردد.

طالبان پاکستانی هفتۀ گذشته مسؤولیت دو بم گذاری انتحاری در ایالت خیبرپشتونخواه را که مننجر به کشته شدن حد اقل ۸۰ تن گردید به عهده گرفتند. تندوران این حملات را واکنش انتقام جویانه بخاطر کشته شدن رهبر القاعده عنوان کرده اند.

ولی الرحمان معاون قوماندان عمومی طالبان پاکستانی در مصاحبۀ که به روز چهار شنبه توسط خبرگزاری اسوشیتد پرس منتشر شد گفته است که گروه وی مأموریت اسامه بن لادن را تکمیل نموده و "با جانفشانی جدید" به نبرد خواهند پرداخت.

XS
SM
MD
LG