لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پاکستان به طالبان در باره مذاکرات صلح


پناهگاه‌ها و اکثر مراکز آموزشی و رهبری طالبان در پاکستان موقعیت دارد
پناهگاه‌ها و اکثر مراکز آموزشی و رهبری طالبان در پاکستان موقعیت دارد

دو تن از چهره‌های ارشد طالبان گفته‌اند که پاکستان به آن گروه هشدار داده است که نباید اسلام آباد در مذاکرات صلح افغانستان در حاشیه رانده شود.

ظاهراً پاکستان به خاطر تماس‌های پنهانی شماری از رهبران طالب با حکومت افغانستان نگران بوده و خود را در انزوا حس می‌کند.

این دو رهبر طالبان گفته اند که مقام‌های پاکستانی به سران آن گروه هشدار داده اند که یا اسلام آباد را در تماس‌های خود شامل سازند یا هم با خانواده‌های شان پاکستان را ترک گویند.

اولتیماتوم اسلام آباد به هیئت طالبان که از دفتر سیاسی آن گروه در قطر برای بحث پیرامون مذاکرات صلح وارد پاکستان شده بودند، بیان شده است.

پس از دیدار هیئت دفتر طالبان در قطر با مقام‌های پاکستانی، سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدر اعظم پاکستان گفت که نماینده‌گان طالبان برای بحث در مورد مذاکرات اخیر که بین نمایندگان طالبان و مقام های افغان در قطر انجام شده، به پاکستان آمده بودند.

طالبان گفته بودند که نماینده‌گان آن گروه به خاطر بحث در مورد بازداشت شماری از رهبران طالب در پاکستان و احتمال مسدود شدن مدرسه های دینی مهاجران افغان در ایالت بلوچستان، به پاکستان سفر کرده بودند.

پیشتر از آن گزارش شده بود که محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان و شماری از نمایندگان گروه طالبان مخفیانه در قطر با هم دیدار کرده اند. هرچند طالبان دیدار با رئیس امنیت ملی افغانستان را رد کردند.

هم شورای رهبری طالبان و هم حکومت پاکستان از ابراز نظر رسمی در این مورد پرهیز کرده اند، اما مقام‌های پاکستانی به ظاهر بار بار حمایت خود را از مذاکرات صلح بین الافغانی ابراز داشته اند.

حکومت افغانستان همواره گفته است که پاکستان به شورشیان طالب پناهگاه امن و سایر امکانات را فراهم کرده است، اما اسلام آباد همواره این ادعاها را رد کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG