لینک های دسترسی

Breaking News

سرتاج عزیز: اشرف غنی آنچه را هند میخواست بشنود، بیان کرد


سر تاج عزیز
سر تاج عزیز

مشاور ارشد صدراعظم پاکستان گفت که بیانات رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس قلب آسیا تاسف بار،راما قابل درک است.

مشاور صدراعظم پاکستان، در واکنش به سخنان رئیس جمهور افغانستان و رهبر هند در کنفرانس قلب آسیا گفت که کشورش در انزوا قرار نگرفته است.

سر تاج عزیز که به نمایندگی از پاکستان در کنفرانس قلب آسیا در شهر امرتسر هند اشتراک کرده بود، گفت که در واقع می توان اضطراب افغانستان را درک کرد.

آقای عزیز افزود"ما نیز درک می کنیم که اشرف غنی (رئیس جمهور افغانستان) این سخنان را در خاک دشمن پاکستان بیان کرده است. واضح است که او در تلاش بود آنچه را بیان کند که آن ها، ترجیع میدهند بشنوند".

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، و نرندرا مودی، صدراعظم هند، در بیانات شان در این کنفرانس بدون نام گرفتن از پاکستان، از همسایگان خود خواستند که از پناه دادن و حمایت به تندروانی که در منطقه دست به خشونت می زنند، خودداری کنند. به نظر می رسد که اشارۀ رهبران افغانستان و هند به پاکستان است.

سر تاج عزیز که بعد از برگشت از هند به اسلام آباد با خبرنگاران صحبت می کرد گفت که تلاش های هند برای جدا ساختن افغانستان و پاکستان به جای نخواهد رسید، زیرا دو کشور، همسایه همدیگر بوده و روابط میان افغانستان و پاکستان مستقل است.

مشاورارشد صدراعظم پاکستان گفت که نیازی به اعمال فشار برای مبارزه با دهشت افگنی نیست، زیرا پاکستان به اندازه کافی و بیشتر از هر کشور دیگری برای از بین بردن دهشت افگنی کار کرده است.

اظهارات آقای عزیز در حالی صورت می گیرد که تنها کابل و دهلی نه، بلکه برخی از کشور های جهان به شمول ایالات متحده، خواهان اقدامات بیشتر اسلام آباد علیه دهشت افگنان شده و از حکومت آن کشور خواسته اند تا به پناه دادن تندروان و شکبه های دهشت افگن در خاک پاکستان پایان دهد.

رئیس جمهور غنی در کنفرانس قلب آسیا خطاب به سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بینالمللی پاکستان گفت"پنجصد میلیون دالری را که پاکستان سخاوتمندانه برای بازسازی افغانستان متعهد شده، میتواند به خوبی برای جلوگیری از افراط گرایی در پاکستان به مصرف برسد؛ چون بدون صلح هیچ پولی نمیتواند نیازمندی مردم افغانستان را مرفوع سازد".

XS
SM
MD
LG