لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر پاکستان به وزارت خارجۀ افغانستان احضار شد


سال گذشته نیز حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر ساحات مرزی افغانستان سبب تلفات زیاد شد.
سال گذشته نیز حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر ساحات مرزی افغانستان سبب تلفات زیاد شد.

وزارت خارجۀ افغانستان در اعتراض به حملات اخیر توپخانه‌یی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی های مرزی ولایت ننگرهار، روز سه شنبه سید ابرار حسین سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرد.

در یک اعلامیهء وزارت خارجه نگاشته شده است که در حملات راکتی از سوی نظامیان پاکستانی بر ولسوالی های لعل پور و گوشتۀ ولایت ننگرهار یک مرزبان افغان کشته و دو سرباز دیگر افغان شدیداً مجروح شده اند.

نصیر احمد اندیشه معین اداری وزارت خارجۀ افغانستان ضمن محکوم کردن این حملات به سفیر پاکستان گفته است که رویداد اخیر مرزی در حالی به وقوع پیوسته است که "مردم افغانستان در غم و اندوه شهدای حادثه تروریستی اخیر در کابل می باشند."

حکومت افغانستان گفته که حملۀ سه شنبه گذشته در کابل که منجر به کشته شدن کم از کم ۷۰ نفر و زخمی شدن حدود ۳۵۰ نفر دیگر شد، در قلمرو پاکستانی طراحی شده بود.

پس از این رویداد عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان سفر از قبل برنامه ریزی شدۀ خود را به پاکستان به تعویق انداخت.

معین وزارت خارجۀ افغانستان از سفیر پاکستان خواسته است که "به این تخطی ها هرچه عاجل پایان داده شود تا روابط میان دو کشور همسایه را آسیب بیشتر نرساند."

حملات راکتی و توپخانه‌یی نظامیان پاکستانی بر مناطق مرزی ولایت های شرقی افغانستان تازه نبوده و در گذشته نیز، به گفته مقام های افغان، سبب تلفات نظامیان و غیرنظامیان افغان شده است.

رویدادهایی از این قبیل در چند سال گذشته سبب اعتراضات گسترده در اکثر ولایت‎‌های افغانستان شده بود.

XS
SM
MD
LG