لینک های دسترسی

Breaking News

’پالیسی پاکستان برای افغانستان تغییر مثبت کرده‘


بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان
بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان
بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان، در مراسم آغاز کار فرمانده نو نیروهای بین المللی در افغانستان به روز یکشنبه گفت که پالیسی پاکستان برای کشورش بطور مثبت تغییر یافته است. آقای محمدی گفت: "تغییر پالیسی مثبت دولت و اردوی پاکستان در قبال افغانستان ما را نسبت به مؤفقیت پروسه صلح و مبارزه مشترک علیه تروریزم امیدوار ساخته است. مردم افغانستان منتظر برداشتن گام های عملی از جانب پاکستان در این راستا می باشند."

آقای محمدی که ماه گذشته به پاکستان رفته بود، جزئیات تغییر پالیسی اسلام آباد را مشخص نساخت.

پیش از این رسانه های غربی گزارش داده بود که ارتش پاکستان تهدیدات برخاسته از شورشیان طالبان پاکستانی را بجای رقابت های ستراتیژیک با هندوستان، بحیث اولویت امنیت ملی پاکستان تثبیت کرده است.

نشست اخیر رهبران افغانستان، پاکستان و بریتانیا در لندن هم با تعهد برای تامین صلح در افغانستان تا شش ماه آینده، پایان یافت.

این اولین بار است که آقای محمدی از "تغییر مثبت" در پالیسی پاکستان اظهار خوشبینی می کند. سایر رهبران جبهه پیشین شمال، که محمدی هم در میان آنها بود، تا حال نقش پاکستان در مسایل افغانستان را بدیدهء منفی می نگردند.

فرمانده نو آیساف

با تکمیل مدت ماموریت جان الن، جوزف دانفورد به روز یکشنبه بحیث فرمانده عمومی نیروهای بین المللی در افغانستان آغاز به کار کرد.

دانفورد ۵۹ ساله جنرال چهارستاره در ارتش امریکا است که به خاطر نقش اش در اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، شهرت دارد.

جان الن در مراسم تحویل دهی فرماندهی به جنرال دانفورد گفت: "ما شاهد تولد نسلی در افغانستان استیم که در حال رشد است و این کشور را رهبری خواهد کرد. من آینده را درخشان می بینم."

الن بحیث یکی از فرماندهان ارشد نیروهای ناتو در بروکسل، پایتخت بلجیم، نامزد شده است.

جنرال دانفورد، که آخرین فرمانده نیروهای آیساف در افغانستان خواهد بود (نیروهای آیساف سال آینده از افغانستان خارج می شوند) بر توانمندی نیروهای افغان تاکید ورزید.

دانفور گفت:"امروز با یکی از فرماندهان عالی رتبه خداحافظی می کنیم و فرماندهی را تغییر می دهیم اما این تغییر یک دوام است، چیزی که تغیر نمی کند حقیقت این ائتلاف است. چیزی که تغییر نمی کند روحیه و دسپلین این گروه است. چیزی که تغییر نمی کند رشد قابلیت های شرکای افغان ما و نیروهای امنیتی افغان است."

دانفور پانزدهمین فرمانده نیروهای آیساف، از بدو تاسیس این نیرو در سال ۲۰۰۱ بر اساس قطعنامه ۱۳۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
XS
SM
MD
LG