لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در پاکستان ۷۰ کشته برجاگذاشت


گروه جماعت الاحرار مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.
گروه جماعت الاحرار مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

مقامهای پاکستانی می گویند که حملۀ انتحاری در یک پارک عامه در شهر لاهور منجر به کشته شدن کم از کم ۷۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر دیگر شد.

سلمان رفیق مشاور صحی ایالت پنجاب پاکستان به رسانه ها گفته است که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل بوده و به گفتۀ وی وضعیت شماری از زخمیان این رویداد وخیم است.

گروه تندرو جماعت الاحرار که شاخۀ انشعابی تحریک طالبان پاکستان است، مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

شماری از قربانیان این حملۀ انتحاری، مسیحیان پاکستانی بودند که برای تجلیل از مناسک مذهبی "عید پاک" در پارک جمع شده بودند.

احسان الله احسان سخنگوی جماعت الاحرار به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که هدف این حمله اجتماع مسیحیان بوده است. او هشدار داده است که حملات بیشتری از این قبیل انجام خواهد شد.

ایالات متحدۀ امریکا حملۀ شهر لاهور را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده و آن را یک "عمل نامردانه" خوانده است.

دفتر نواز شریف صدر اعظم پاکستان گفته است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پیوند با حملۀ مرگبار لاهور با آقای شریف صحبت تلیفونی کرده و ابراز همدردی و غم شریکی کرده است.

آقای شریف در این تماس تلیفونی به رئیس جمهور غنی گفته است که دهشت افگنان از پاکستان در حال فرار اند و اکنون اهداف نرم چون زنان و کودکان را آماج قرار می دهند.

صدر اعظم پاکستان که برای همدردی با قربانیان این رویداد روز دوشنبه به محل حادثه به لاهور سفر کرده بود، عهد کرد که تهاجم نظامی بر ضد تندروان در پاکستان تا زمان حذف کامل شورشیان ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG