لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به سه گروه افغان‌ها ویزۀ اقامت درازمدت می‌دهد


در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۷۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان برگشت
در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۷۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به افغانستان برگشت

افغان‌هایی که در پاکستان تجارت دارند، افغان‌هایی که همسر پاکستانی دارند و محصلان افغان مقیم پاکستان، می توانند ویزۀ اقامت درازمدت پاکستان را به دست آرند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییۀ حکومت وحدت ملی ضمن بیان این مطلب گفت که حکومت پاکستان توافق کرده است تا اقامت مهاجران افغان را در آن کشور تا پایان دسامبر سال روان میلادی تمدید کند.

جاوید فیصل در یک نشست خبری در کابل گفت که در نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان که در اسلام آباد برگزار شده بود همچنان توافق شد که پاکستان روند ثبت مهاجران افغان را که در آن کشور اقامت دارند اما تا هنوز ثبت و راجستر نشده اند، نیز آغاز کند.

مقام‌های پاکستانی در یک سال اخیر به ویژه پس از کشیده شدن روابط سیاسی میان کابل و اسلام آباد، مهاجران افغان را که بدون ثبت و راجستریشن در پاکستان اقامت داشتند، مورد آزار و اذیت قرار داده و شماری از آنان را جبراً اخراج کردند.

آقای فیصل گفت که در نشست اخیر همچنان تاکید شد که دیگر هیچ افغان مهاجر، جبراً از پاکستان اخراج نشود.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که کم و بیش ۷۰۰ هزار مهاجر افغان مقیم پاکستان در سال ۲۰۱۶ به کشورشان برگشتند که حدود نصف آنان ثبت و راجستر شده بودند. بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان هنوز هم در پاکستان اقامت دارد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG