لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس صد‌ها محصل معترض را در دانشگاه‌های مختلف امریکا توقیف کرد


ادامه اعتراض ها بروز چهارشنبه در خارج از محوطه دانشگاه کولمبیا
ادامه اعتراض ها بروز چهارشنبه در خارج از محوطه دانشگاه کولمبیا

حامیان اسراییل، روز چهارشنبه اول ماه می (۱۲ ثور) در حالی بر یک کمپ معترضین حامی فلسطینیان در محوطه دانشگاه کالیفورنیا در شهر لاس انجلس حمله کردند که شاروال نیویارک از دست داشتن افراد خارج از دانشگاه در اعتراضات محصلین حامی فلسطینیان در دانشگاه کولمبیا در این شهر خبر داد.

ویدیوها از صحن دانشگاه کالیفورنیا که توسط رویترز تایید شده است، نشان می‌دهد که مردم قبل از رسیدن پولیس تلاش می‌کنند از چوب و سایر مواد دیوارهای محافظتی برای معترضین حامی فلسطین بسازند.

از سوی دیگر، پولیس در نیویارک، معترضین حامی فلسطین را که یک ساختمان را در دانشگاه کولمبیا، اشغال کرده بودند، توقیف کرد و کمپ این معترضین را در شب سه شنبه، از بین برد.

ایرک ادمز، والی شهر نیویارک گفت که حدود ۳۰۰ نفرتاکنون توقیف شده اند و اغتشاش گران خارجی را مسبب تحریک این اعتراض ها خواند ولی ثبوت مشخصی ارایه نکرد.

اعتراض های محصلین در روز های اخیر، به چندین دانشگاه در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. این محصلین در این اعتراض ها، مخالفت خود را با جنگ اسراییل در غزه اعلام کرده اند و پولیس برای ختم و یا متفرق ساختن این اعتراض ها، فراخوانده شده است.

این اعتراض محصلین، در حالی بخود رنگ سیاسی گرفته است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نومبر دایر شود، برخی از جمهوریخواهان، تعدادی از این دانشگاه ها را به بی اعتنایی به لفاظی ها علیه یهودیان و آزار و اذیت متهم می‌کنند.

مقامات دانشگاه کالیفورنیا، بروز سه شنبه، اعلام کردند که ایجاد کمپ در محوطه این دانشگاه، غیر قانونی و تخطی از پالسی این دانشگاه می‌باشد. ویدیو های از اوایل روز چهارشنبه، محصلین را در حال کوشش برای تخریب موانع که برای جلوگیری از ایجاد کمپ در محوطه این دانشگاه قرار داده شده بود، نشان میداد. از درگیری ها در میان محصلین حامی اسراییل با محصلین حامی فلسطین نیز گزارش شده است.

مینوچ شفیک، رییس دانشگاه کولمبیا، از پولیس خواست تا در محوطه این دانشگاه تا تاریخ ۱۷ ماه می که دو روز قبل از مراسم فارغ التحصیلی محصلین است، باقی بماند. فردی بنام سویدا پولت که عضو گروه ضد اپارتاید دانشگاه کولمبیا می‌باشد و این اعتراض را هماهنگ کرده است، می‌گوید که آنها هیچ تهدید و خطری را باعث نشده اند.

محمود خلیل، یکی دیگر از رهبران این اعتراض و محصل فاکولته روابط خارجی در دانشگاه کولمبیا، این ادعا را رد کرد که افراد خارج از این دانشگاه در میان طراحان این اعتراض شامل اند.

پولیس همچنان برای رسیدگی به تنش در محوطه دانشگاه تولان در نیو اورلین و سیتی کالج نیویارک در هارلیم و از بین بردن کمپ های معترضین، در شام روز سه شنبه، فراخوانده شد و طبق گزارش نیویارک تایمز، ده ها تن در سی تی کالج، توقیف شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG