لینک های دسترسی

Breaking News

کالبد شناسی مظنون تیراندازی در پاریس


وزیر داخلۀ فرانسه گفت این مهاجم برای پولیس و دستگاه اطلاعاتی فردی شناخته شده بود
وزیر داخلۀ فرانسه گفت این مهاجم برای پولیس و دستگاه اطلاعاتی فردی شناخته شده بود

مقامات فرانسوی کلبد شکافی مردی را روز یکشنبه تکمیل کردند تا معلوم گردد که آیا شخص مظنون در جریان حمله بر یک افسر پولیس در میدان هوایی اورلی پاریس از مشروب الکهولی یا مواد مخدر استفاده کرده بود یا خیر؟

این شخص مظنون یک افسر پولیس هوایی اورلی گروگان گرفت، اما سایر پولیس حاضر در میدان هوایی اورلی، کشته شد.

زید بن ابوالقاسم، مظنون صبح روز شنبه چهار ساعت قبل به یک پولیس ترافیک شلیک کرده بود. به تعقیب آن، پس از ۹۰ دقیقه وی بر یک افسر نظامی میدان هوایی اورلی که در حال گزمه بود، حمله کرد، حملۀ که موجب اضطراب و وحشت و مسدود شدن دومین میدان بزرگ هوایی پاریس گردید.

فرانسوا مولین، یک سارنوال در شهر پاریس، گفت که در تلاشی اپارتمان وی کوکایین یافت شده است. دفتر سارنوالان گفته است که هنگام کالبد شکافی یکشنبه معاینات خون این مرد نیز صورت گرفته است.

با وجودیکه میدان هوایی اورلی روز یکشنبه با از سرگیری پرواز ها به تدریج به حالت عادی بر گشت، وضعیت اضطراری در پایتخت فرانسه همچنان به قوت خود باقی مانده است.

به گفته مولن، سارنوال پاریس ، زید بن ابوالقاسم که متولد فرانسه است، حین تلاش برای خلع سلاح یک سرباز زن فرانسوی فریاد زده که می خواهد جانش را در راه خدا "فدا" کند.

وزیر داخلۀ فرانسه نیز گفت این مهاجم برای پولیس و دستگاه اطلاعاتی فردی شناخته شده بود و مظنون در اوایل سال جاری نیز بر پولیس تیر اندازی کرده بود. علاوه بر آن، شخص مظنون سابقۀ سرقت و مواد مخدر نیز داشته است.

به گفته سارنوال پاریس، تحقیقات درباره زید ابوالقاسم ادامه دارد و شماری از بستگان او از جمله پدر و برادرش برای تحقیقات در بازداشت بسر می برند.

پاریس در ماه ها و سال های اخیر چندین بار هدف حملات تروریستی مرگبار قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG