لینک های دسترسی

Breaking News

نامزد بازندۀ شورای ولایتی، راه کابل – بامیان را مسدود کرد


جادۀ غوربند مسیر پررفت و برگشت میان کابل و ولایت های مرکزی افغانستان است
جادۀ غوربند مسیر پررفت و برگشت میان کابل و ولایت های مرکزی افغانستان است

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات شورا های ولایتی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، شماری از نامزدان راه نیافته به شورا های ولایتی، آن کمیسیون را به ارتکاب تقلبات گسترده وگرفتن رشوت متهم می کنند.

برخی از نامزدان معترض در چند روز گذشته با راه اندازی گردهمایی ها و مسدود ساختن راه های مواصلاتی خواهان بازبینی نتایج انتخابات شورا های ولایتی شده اند.

شماری از مسافرین مسیر کابل – بامیان می گویند که ازچهار روز به اینسو یک نامزد معترض شورای ولایتی در مربوطات درۀ غوربند ولایت پروان، جاده را مسدود کرده و هزاران مسافر را با مشکل روبرو کرده است.

محمد داد باشندۀ بامیان می گوید که از چهار روز به اینسو به دلیل مسدود بودن راه بامیان- کابل ازطریق غوربند، موفق به سفر به سوی کابل نشده است.

به گفتۀ این مسافر گیرمانده در بامیان، راه مواصلاتی کابل – بامیان از مسیر ولایت میدان وردک نا امن است و هیچ مسافری جرأت مسافرت را در این مسیر ندارد"

شماری از رانندگان و مسافرین ولایات دایکندی، غور و بامیان می گویند که اداره محلی ولایت پروان و دولت مرکزی هرچه زودتر باید جهت بازگشایی این مسیر اقدام نمایند در غیر آنصورت مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

مقام های محلی ولایت بامیان نیز با ابراز نگرانی از مسدود شدن این مسیر می گویند که تداوم این امر سبب افزایش بیش ازحد قیمت های مواد اولیه در بازار بامیان می شود.

محمد آصف مبلغ معاون والی بامیان می گوید که بیشترین درآمد مردم بامیان از ناحیۀ فروش حاصلات زراعتی آنان در بازار های کابل می باشد که به گفتۀ وی مسدود شدن راه می تواند مردم را متضرر سازد.

با وصف تلاش های مکرر برای برقراری تماس با نامزد معترض شورای ولایتی پروان و دانستن دلیل اقدام وی برای مسدود کردن راه، تماس های مان بی پاسخ ماند.

باشندگان ولایات بامیان و دایکندی خواستار بازگشایی فوری این مسیر از سوی دولت بوده و استدلال می کنند که بر علاوۀ افزایش قیم مواد اولیه در بامیان بندش راه انتقال بیمارانی را که نیاز به تداوی اختصاصی در کابل دارند، ناممکن می سازد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG