لینک های دسترسی

Breaking News

مردم علیه توزیع سلاح در هرات مخالفت می کنند


هزاران باشندۀ هرات در اعتراض به توزیع سلاح از سوی شورای فرماندهان جهادی در آن ولایت، حمایت خود را از حكومت و قوای مسلح افغانستان اعلام كردند. این افراد با برگزاری همایشی بر تقویت نظام در افغانستان تاكید كردند.
همایش بزرگ حمایت از قوای مسلح افغانستان روز دوشنبه از جانب شبکه اصلاح و انسجام ملی در ولایت هرات برگزار شد.

این همایش با اشتراک بیش از سه هزار نفر از اعضای احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و مردم در تالار مولانا در شهر هرات برگزار شد كه زنان نیز در آن حضور داشتند.

تقویت وحدت ملی
داكتر نذیر حیدرزاده، عضو شورای ولایتی هرات نیز ضمن ابراز نگرانی از روند توزیع سلاح در آن ولایت گفت که هدف برگزاری این همایش ایجاد وحدت بین اقوام و حمایت از نیروهای مسلح بعد از سال 2014 میباشد. او افزود "همایشی كه امروز برگزار شده اعلان حمایت از برنامه های حكومت مركزی، اعلان حمایت از پولیس و اردوی ملی افغانستان بعد از سال 2014 و همچنان خواستار وحدت ملی بین افغان ها در سرتاسر كشور ]است".[

چند روز پیش نیز مقام های محلی هرات از توزیع غیر قانونی سلاح توسط شورای قوماندانان جهادی هرات خبر دادند كه محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب افغانستان در راس آن می باشد.

غلام حسن مجروع، عضو شبکه اصلاح و انسجام ملی افغانستان نیز توزیع سلاح در بین افراد توسط شورای مجاهدین را خلاف منافع ملی كشور خوانده گفت تنها حكومت مركزی صلاحیت توزیع سلاح در بین افراد را دارد. او افزود "ما هرگز حركتی را در افغانستان قبول نداریم كه بتواند منافع ملی مردم ما را خدشه دار كند و مایگانه چیزی را كه صراحتا میخواهیم ابلاغ كنیم اینست كه ما برای دفاع از افغانستان باید پولیس، اردوی ملی و نیروهای امنیتی خود را تقویت كنیم و همه كس در افغانستان مخالف هستند كه مقابل اردوی ملی ما یك اردو دیگر و یا یك خط موازی دیگر تشكیل شود."

گزینه های دیگر
عبدالغنی یكی از شهروندان هرات نیز می گوید که اگر شورای قوماندان های جهادی قصد ایجاد امنیت در كشور را دارد می تواند بگونه دسته جمعی در چوكات قوای مسلح كشور اشتراك كرده و برای تامین امنیت سهم بگیرد.

این همایش در ولایت هرات در حالی برگزار می شود كه دو روز پیش محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب افغانستان با برگزاری كنفرانسی خبری در كابل ادعا ها مبنی بر توزیع سلاح برای مجاهدین در این ولایت را رد كرده خواهان پیگیری جدی آن از سوی نهادهای عدلی و قضایی شد.
XS
SM
MD
LG