لینک های دسترسی

Breaking News

بامیانی ها از توافقنامهء امنیتی با امریکا حمایت کردند


فعالین جامعه مدنی در بامیان گفتند توافقنامه امنیتی جلو جنگ های داخلی را خواهد گرفت
فعالین جامعه مدنی در بامیان گفتند توافقنامه امنیتی جلو جنگ های داخلی را خواهد گرفت
دها نماینده نهادهای مدنی واستادان پوهنتون بامیان طی گرد همایی به روز یکشنبه حمایت شانرا از امضاى توافق نامه امنیتی با ایالات متحده امریکا اعلام نموده و آنرا به نفع افغانستان خواندند.

حسین داد احمدی، مسؤول مجتمع جامعه مدنی افغانستان نتیجه این گرد همایی را چنین اعلان کرد"هیچ نظر مخالف در این جلسه در مورد امضاى سند امنیتی وجود نداشت وهمه فعالان مدنی و استادان پوهنتون خواهان امضاى آن هستند".

عارفه اکبری، یکی از اشتراک کنندگان نشست نهادهاى مدنى در باميان به صدای امریکا گفت"واقعا ما نگرانیم که این پیمان امنیتی امضاء نگردد، زیرا با امضاء نشدن این پیمان، افغانستان به دهه ١٣٧٠ وجنگهای داخلی برخواهد گشت وبیشترین آسیب را زنان واطفال خواهد دید".

نهاد های مدنی از ادارۀ محلى باميان خواست تا خواسته های این مجموعه را از طریق نمایندگان بامیان به جرگه مشورتی انتقال بدهد.

قرار است که لويه جرگۀ مشورتى، به هدف بحث روى سند امنيتى بين افغانستان و امريکا، با اشتراک حدود ۲۵۰۰ تن به تاريخ ٣٠ عقرب در کابل داير شود.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والى باميان گفت نمایندگان ولایت بامیان نظر مردم این ولایت را در لویه جرگه مشورتی انعکاس خواهند داد.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG