لینک های دسترسی

Breaking News

پترییس: حملات هوایی در افغانستان افزایش یابد


دیوید پترییس فرمانده اسبق نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان و رئیس پیشین ادارۀ استبخارات ایالات متحده در یک مقالۀ مشترک با مایکل اوهانلون پژوهشگر و متخصص امنیت ملی و پالیسی دفاعی، بر نیاز افزایش حملات هوایی در افغانستان تأکید کرده است.

این مقام ارشد پیشین نظامی در مقالۀ روز گذشته اش در واشنگتن پست از ادارۀ اوباما خواسته است تا استفاده از قدرت هوایی در حمایت از نیروهای افغان را افزایش دهد به همان گونۀ که ایالات متحده از شرکایش در مقابل افراگرایان در سوریه و عراق حمایت کرده است. او همچنان شمار عساکر موجود در افغانستان "نسبتاً کم" خوانده است.

حامد کرزی، حملات هوایی نیروهای امریکایی را در افغانستان پس از آن توقف داد که شماری از غیرنظامیان افغان در چند واقعۀ غیر عمدی جان باختند.

حامد کرزی در سال ۲۰۱۱ گفت که "افغان ها بیش از این حملات بر منازل شان را تحمل میکنند."

حامد کرزی در جریان این سنخرانی خویش افزود:"ما به صورت واضح باید درک کنیم که افغانستان یک کشور متحد است، نه یک کشور اشغال شده. برخورد ما در مقابل ناتو به مثابۀ یک متحد است. اگر به مثابه کشور اشغال شده تلقی شود، البته که مردم افغانستان می دانند چگونه با آن برخورد کنند."

ادامه تلفات نظامی در افغانستان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان را وا داشت تا حتی در جرگه مشورتی که هدف آن امضای پیمان امنیتی با ایالات متحده بود، بر امریکا را به صورت مستقیم انتقاد کند.

حملات هوایی علیه مخالفین

آقای پترییس، گفته است که در حال حاضرنیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان از قدرت هوایی فقط در مقابل اهداف القاعده و سایر گروه های استفاده میکند که این نیروها را هدف قرار میدهد. اما وضعیت در مقابل عناصر گروه دولت اسلامی در حال تغییر است، ولی در جریان سال گذشته در برخی موارد اندک، این گروه نیز هدف قرار گرفته است.

در حال حاضر، قوای هوایی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان فقط به منظور هدف قرار دادن شبکه القاعده استفاده می شود. به گفته مقامات امریکایی مستقر در افغانستان، قوای ناتو و ایالات متحده طالبان را هدف حملات هوایی قرار نمیدهند. اما به نظر می رسد که این وضیعت تغییر کند، زیرا حال تندروان گروه دولت اسلامی نیز در افغانستان فعالیت دارند.

در سال ۲۰۱۵ تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش به صورت محدود در افغانستان مورد حملات هوایی ناتو و امریکا قرار گرفتند و این حملات هنوز هم صورت میگیرد

آقای پترییس گفته است که پالیسی استفاده از قدرت هوایی باید تغییر کند.

تقویت نیروهای هوایی افغان

دیوید پترییس نگاشته است که رشد نیروهای هوایی افغان چند سال دیگررا نیز در بر خواهد گرفت و ایالات متحده باید برای جلوگیری از پیروزی طالبان کار های بیشتری را انجام دهد زیرا کامیابی طالبان باعث ایجاد پناهگاه برای القاعده و گروه دولت اسلامی میگردد.

این در حالیست که ایالات متحده امروز چهار طیاره جنگی را به نیروهای اردوی ملی افغان تسلیم داد. این طیاره های محاربوی "بال ثابت" از نوع A-29 بوده و ساخت ایالات متحده امریکا و برازیل است.

طیاره های محاربوی A-29 قادر به پرتاب بم های ۲۰۰ کیلویی اند و بیشتر در کار حمایت هوایی از مسافت نزدیک موثر میباشند. مقامات نظامی افغان و امریکایی میگویند که این طیاره ها در جنگ با شورشیان طالب و سایر مخالفان مسلح دولت افغانستان بسیار سود مند واقع میگردد..

XS
SM
MD
LG