لینک های دسترسی

Breaking News

ورود کشتی های امداد رسان امریکا و برتانیه به فلیپین


ایالات متحده امریکا به منظور تسریع روند کمک به مناطق توفان زده فلیپین، که گفته میشود حدود ده هزاز نفر در یک شهر هلاک گردیده و شمار زیاد از منازل شان بی جا شده اند، کشتی طیاره بردار فرستاده است.

لاری ها به مشکل در بین انبوه از مردم و وسایط نقلیه متروک از میدان هوایی به این شهر عبور میکنند. با آنهم کمک ها چهار روز پس از وقوع توفان هایان به این شهر رسید که زمانی بندر پر جمع وجوش ٢٢٠ هزار نفری بود و حال به مخروبه مبدل گشته است.

بایکن مکاریا نماینده پروگرام جهانی غذا میگوید "برنامه جهانی غذا به عنوان بخشی از کمکهای عاجل به قربانیان، توزیع یک نوع بیسکیتها با انرژی زیاد را در نظر گرفته که به تعقیب توزیع برنج و مواد غذایی دیگر به آسیب دیده گان رسانده خواهد شد."

سازمان ملل متحد تخمین کرده که ٦٦٠ هزار نفر در این توفان از منازل شان آواره شده اند و بیشتر انها به غذا، اب و ادویه دسترسی ندارند. در عین زمان گزارشهای از سرقت گسترده در شهر تکلوبان، که به شدت اسیب دیده، داده شده است.

مری دول باشنده تکلوبان میگوید هیچ چیز برای خوردن وجود ندارد"هرچند زندگی در اینجا بسیار مشکل است خانه و همه چیز خود را از دست داده ایم، هنوز هم زنده هستیم. ما باید به جای برویم که چیزی برای خوردن بدست بیاوریم و جای برای بود وباش."

فعالیتهای امداد رسانی
موسسات امداد رسانی بین المللی دست به کار شده اند. اردوی ایالات متحده امریکا و حکومت آسترا لیا تدارکات و عمله نجات را به تکلوبان و مناطق حومه ان اعزام کرده است. ایالات متحده به روز دوشنبه به کمک بیست میلیون دالر در خدمات بشری متعهد گردید. وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که کشتی عظیم یواس‌ اس جورج واشنگتن را، که ۵۰۰۰ کشتی ران دارد و قادر به حمل بیش از ۸۰ طیاره است، از هانگ کانگ به سوی فلیپین حرکت داده است.

کانادا و آسترالیا به روز سه شنبه در حالی برای اعزام تیم های کمک های عاجل به فلیپین اماده شدند که مقامات مرگ ١٧۴۴ نفر را تائید کرده اند. انتظار میرود که شمار تلفات بیشتر از این رقم باشد. تونی ابوت صدراعظم آسترلیا با ابراز تسلیت به مردم آسیب دیده فلیپین گفت" ما موافقه کردیم که نه میلیون دالر امریکایی را در بخش کمک به فاجعه فلیپین مصرف کنیم. سلسله اقداماتی را که ما روی دست میگیریم شامل اعزام مواد غذایی و ادویه است."

اداره صلیب سرخ کانادا نیز واحد کمک های عاجل را که شامل یک شفاخانه سیار است به فلیپین فرستاد. سبستاین جیفوری از بخش عاجل صلیب سرخ کانادا میگوید این شفاخانه سیار گنجایش تداوی ٣٠٠ نفر را در روز دارد .

چهل و یک ولایت در اثر توفان موسوم به هایان که در فلیپین و کشورهای اسیایی یولاندا نامیده میشود خسارمند گردیده اند. این مرگبارترین افت طبعی است که بر این کشور واقع در جنوبشرق اسیا نازل گردیده است. رئیس جمهور فلیپین نیز گفته است که حکومت حدود ۴۳۳ میلیون دالر را برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داده است.
XS
SM
MD
LG