لینک های دسترسی

Breaking News

پرویز: تطبیق واکسین در بخشی از ولسوالی ها عملی نشد


داکتر سردار محمد پرویز رئیس معافیت کتله یی وزارت صحت افغانستان
داکتر سردار محمد پرویز رئیس معافیت کتله یی وزارت صحت افغانستان

کمپاین تطبیق واکسین سه روزۀ ضد پولیو که در قندهار، زابل، نیمروز، هلمند و ارزگان از یکشنبه ۱۹ میزان آغاز شده بود به گفتۀ رئیس معافیت کتله یی وزارت صحت عامه با موفقیت روز سه شنبه خاتمه یافت.

داکتر سردار محمد پرویز، می گوید این کمپاین فرعی قرار بود ۱.۷ ملیون طفل زیر سن پنج سال را در پنج ولایت تحت پوشش قرار دهد اما بنابر دلایل متعدد به ویژه امنیتی و در برخی مناطق هم اجتماعی بیش از ۵۴ هزار طفل از واکسین باز ماند.

آقای پرویز به رادیوآشنا صدای امریکا گفت که ولسوالی های که نتوانسته اند برنامۀ تطبیق واکسین را عملی سازند، به شیوه های دیگر از جمله استفاده از تیم های سیار در مناطق و ایستگاه های بس که به آن ولسوالی ها می رود "اطفال زیر سن پنج سال را که از آن ولسوالی ها به مرکز و یا برعکس سفر می کنند؛ واکسین می کنند."

داکتر پرویز این را هم گفت که مشکلات در ولسوالی اچین ننگرهار تا هنوز هم برجا بوده و عین شیوۀ استفاده از تیم های سیار را در آن مناطق نیز عملی می سازند.

رئیس معافیت کتله یی گفت که یک کمپاین سرتاسری دیگر در ماه نومبر آغاز می شود و در آن تلاش نهایی صورت خواهد گرفت تا به مناطق که از واکسین باز مانده اند توجه بیشتر صورت گیرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:11:09 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG