لینک های دسترسی

Breaking News

تمرینات نظامی مشترک امریکا و پولند


ایالات متحده حدود ۶۰۰ سرباز را به پولند و کشور های بالتیک اعزام کرده تا در مورد تشویش های که در منطقه به خاطر واقعات در منطقه کریمه اوکراین رخ داده، سهولت فراهم کند.

در این تمرینات قوای پاراشوت امریکا یکجا با نیرو های ویژه پولندی در ساختمان های خالی عملیات را آغاز کردند.

پولند در حدود ۲۵۰۰ سرباز را به افغانستان و عراق ارسال کرده بود به همین علت این سربازان از نظر تجربه جنگی با سربازان امریکایی که در پولند حضور دارند همتایی می کنند.

تورن مارسین ویلگا، از اردوی پولند می گوید "معیار های عملیاتی ما تقریباً مشابه به هم است، ما میدانیم که چگونه همکاری کنیم، چگونه تمام وظایف خود را تکمیل کنیم و چگونه اهدافی را که برای ما تعین شده است به انجام برسانیم."

در این تمرینات نوعه مصئون ساختن ساختمان ها و اطراف آن عملیات صورت گرفت و سربازان نشان زن در محلات مختلف جابجا شده و جنلات را تحت نظارت قرار دادند.

از مطبوعات برای تصویر برداری از این تمرینات و عملیات مشترک در شهرک سویدون دعوت شده بود. درسویدون ناخرسندی عمیق نسبت به مقاصد روسیه، مشهود است.

پولند با دموکراسی

پاولینا کیلبوسکا، که صنف دوازده مکتب میباشد میخواهد پولند دوره دیموکراسی بعد از شوروی کمونیست را حفظ کند، زیرا او در این دوره بزرگ شده است.

کیلبوسکا گفت "بلی! من از این ناحیه هراس دارم، اما امیدوارم که همه چیز درست باشد."

افرادی چون ستانیسلوا پیوترویکز و دوستان اش که عمر بیشتری دارند تصور نمیکنند که روسیه خواهان آغاز جنگ باشد، اما این افراد از موجودیت سربازان امریکایی در پولند ناراضی نیستند.

پیوترویکز می گوید "آنها یعنی سربازان میتوانند مدت بیشتری اینجا بماندند تا ما اطمینان حاصل کنیم که اوضاع بهتر شده است."
اراضی که تمرینات در آن صورت میگیرد در یک شهرک در شمال پولند است که نسبت به روسیه به آلمان نزدیکتر میباشد.

پولند از نیروهای ناتو تقاضای دو لوا یا پنج هزار سرباز را کرده بود. اما مایکل اوهنلن، تحلیل گر انستیتوت بروکنز در واشنگتن میگوید تلاش شود که بحران تشدید نگردد.

اوهنلن گفت "باید روی اینکه به چه میزانقوا را در این کشور ها مستقر میسازند، روشن باشند، شمار سربازان باید کم و سلاح شان هم خفیف باشد."

اکثریت پولندی ها میگویند این حداقل کاریست که امریکا میتواند برای پولند انجام دهد زیرا سربازان آن کشور در افغانستان و عراق در کنار امریکایی ها جنگیده اند.

این در حالیست که بحران در اوکراین به درگیری های مسلحانه مبدل شده است. روز جمعه در اطراف شهر سلویانسک که تحت کنترول جدایی طالبان حامی روسیه میباشد، نیرو های حکومت اوکراین عملیات را علیه این جدایی طلبان آغاز کرد.

در این درگیری ها دو هلیکوپتر نظامی اوکراین در اثر فیر های مخالفین سقوط کرده و دو سرنشین آن کشته شد. هلیکوپتر سومی توسط جدای طلبان گرفته شد.

مقام های محلی شهر سلویانسک که طرفدار روسیه میباشند در صحبت با یک شبکه خبری روسی گفتند که دو غیر نظامی و سه جنگوی جدایی طلب در این درگیری کشته شده اند.

گزارش: جی رُم سو کو لوفسکی، خبرنگار صدای امریکا
ترجمه: ژیلا سمیعی
XS
SM
MD
LG