لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس کندهار: طالبان بیشتر تجهیز می شوند


پولیس کندهار می گوید که برای مبارزه با شورشگری، امکانات کافی در اختیار ندارد
پولیس کندهار می گوید که برای مبارزه با شورشگری، امکانات کافی در اختیار ندارد
مقامات پولیس در ولایت کندهار می گویند که نیرو های سرحدی با امکانات اندک، مسؤلیت های بیشتر و بزرگتر دارند.

عبدالرازق، فرمانده پولیس سرحدی کندهار می گوید که نداشتن تجهیزات و آموزشهای لازم برای دفع بم های تعبیه شده، از جمله کاستی های اساسی پولیس سرحدی است. "تهدید بزرگ، ماین های کنار جاده است که از سوی مخالفان دولت کار گذاری شده و منجر به تلفات نظامیان و افراد ملکی میگردد. "

آقای عبدالرازق می گوید که ساحه وسیع ماموریت و تجهیزات اندک، آنها را ناچار کرده که برای جلوگیری از فعالیت های مخالفین مسلح، شب و روز صدها کیلو متر مرز باپاکستان را گزمه کنند.

عبدالرزاق می افزاید که مخالفان مسلح نسبت به نیروهای سرحدی تجهیزات نظامی پیشرفته تری را دراختیار دارند. "مخالفان مسلح دولت دوربین هاې دید در شب و ماین های را در اختیار دارند که توسط ریموت کنترول اداره میشود اما در مقابل آنها تجهیزات دسته داشته ما قابلیت شناسایی آنرا ندارد."

عبدالرازق از دولت افغانستان تقاضا می کند که برای تقویت و تجهیز نیروهای سرحدی توجه بیشتر کند.

درهمین حال گل نبی احمدزی، فرمانده عمومی پولیس سرحدی افغانستان درسفرش به کندهار اطمینان داد که در سال روان پولیس سرحدی این زون را با وسایل و تجهیزات پیشرفته نظامی مجهز می سازد. "مژده ما برای شما این است که سال روان ۲۰۱۳، سال پیشرفت وتکامل نیروهای سرحدی است. در جریان این سال ما سلاح ثقیل و وسایل پیشرفته را در اختیار تان قرار میدهم."

ولسوالی های معروف، شوراک، ریگستان، سپین بولدک و ارغسان ولایت کندهار مرز مشترک با پاکستان دارد که به گفته مقامات امنیتی محلی، افراد مسلح از آنسوی مرز عبور کرده بر ضد نیروهای دولتی وسربازان خارجی می جنگند.
XS
SM
MD
LG