لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین دور کمپاین فرعی واکسین در سال ۲۰۱۶ میلادی


تنها با دو قطره واکسین حیات طفل زیر سن پنج سال تان را از فلج دایمی نجات دهید.
تنها با دو قطره واکسین حیات طفل زیر سن پنج سال تان را از فلج دایمی نجات دهید.

مقام های صحی در حوزه غرب، از برگزاری نخستین دورکمپاین فرعی واکسیناسیون پولیو در سال ۲۰۱۶ میلادی در شش ولسوالی ولایت های هرات ، فراه و بادغیس خبر میدهند.

این کمپاین فرعی سه روزه در ولسوالی های شیندند هرات ، مغور بادغیس و ۴ ولسوالی بکواه ، بالابلوک ، گلستان و خاک سفید فراه راه اندازی می شود.

داکتر غلام احمد دانش سرپرست ریاست معافیت کتلوی در حوزه غرب می گوید در این دور از کمپاین نزدیک به ۳۰۰ هزار طفل زیر پنج سال واکسین فلج اطفال را دریافت خواهند کرد که عملی شدن درست آن منوط به همکاری باشندگان محل است.

داکتر دانش می گوید به دلیل اینکه ولسوالی های متذکره دچار نقایصی در برگزاری کمپاین ها در گذشته بودند زیر پوشش مجدد قرار گرفته اند.

مسوولین ریاست صحت عامه ولایت هرات نیز می گویند که بیشترین رقم اطفالی که باید واکسین گردند در ولسوالی شیندند زندگی میکنند که نزدیک به ۹۰ هزار طفل می باشند.

داکتر آصف کبیر رئیس این اداره از باشنده گان ولسوالی شیندند هرات میخواهد تا با تطبیق دو قطره واکسین بر اطفالشان آنان را از مصاب شدن به بیماری فلج اطفال وقایه کنند.

آقای کبیر می گوید "همانگونه که مشارکت سایر ادارات و سکتورها را در تطبیق کمپاین خواهان هستیم از مردم می خواهیم برای گرفتن قطره پولیو با تیم هایی که به دروازه خانه هایشان میآیند همکاری کنند."

رئیس صحت عامۀ هرات اضافه می کند که متاسفانه بر اساس گزارش ماه گذشته "یک تعداد خانه هایی بودند که گرفتن قطره واکسین را رد کردند و من بعنوان یک شهروند و یک داکتر می خواهم اطمینان دهم که سلامتی وتندرستی اطفال تان در گروه همین دو قطره واکسینی است که از راه دهم تطبیق می شود.عدم همکاری شما و حاضر نکردن اطفال برای گرفتن قطره پولیو مطمئنا استقبالی از فلج اطفال است."

نظریۀ عالمان دین

عالمان دین در ولایت هرات نیز از مردم میخواهند با تیم های صحی که به درب خانه هایشان مراجعه میکنند همکاری نموده و اطفالشان را واکسین کمک کنند.

مولوی جلال الدین یک تن از اعضای شورای علمای ولایت هرات میگوید چکاندن قطرات واکسین به دهان اطفال نه تنها خلاف شریعت اسلامی نیست بلکه کمکی به مسلمانان برای داشتن فرزندان صحتمند است.

قرار بود این کمپاین فرعی سه روزه بشمول شش ولسوالی ولایت های هرات ، فراه و بادغیس همزمان در ولسوالی تیوره ولایت غور نیز برگزار گردد اما به دلیل شرایط نامناسب جوی به تعویق افتاد.

XS
SM
MD
LG