لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین محو پولیو در افغانستان آغاز شد


پولیو قابل تداوی نیست اما وقایه می شود
پولیو قابل تداوی نیست اما وقایه می شود

مقام ها در وزارت صحت افغانستان می گویند که در سه روز آینده بیشتر از هشت میلیون کودک در تمام کشور، باید واکسین پولیو بگیرند.

مقام ها در وزارت صحت عامه افغانستان از مردم می خواهند که در تطبیق این کمپاین با رضاکاران و گروهای صحی که جهت واکسین اطفال زیر سن پنج سال خانه به خانه میروند، همکاری کنند .

ثریا دلیل، وزیر صحت عامه به روز یکشنبه گفت "از تمام مسوولین، متنفذین، قومندان های امنیه، پولیس، معلمین، شوراهای ولایتی و شوراهای محلی، والدین، پدرها و مادرها ، تقاضا میکنم که مطمئن شوند وقتی که رضا کار ها به خانه هایشان میروند با آنها همکاری نمایند و در واکسین نمودن اطفال با ما همکار باشند."

وزیر صحت افغانستان گفت که هزاران رضاکار صحی در سه روز آینده تلاش خواهند ورزید که ۸.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال را در ۳۴ ولایت کشور، واکسین پولیو بدهند.

در افغانستان هر سال چهار دور کمپاین ملی محو پولیو یا مرج فلج اطفال راه اندازی می شود که دو مرحله این کمپاین در فصل بهار و دو دور دیگر در فصل خزان راه اندازی می شود.

پولیو تقریبا در تمام جهان به جز از افغانستان، پاکستان و نایجیریا محو شده است.

کاهش واقعات و امیدواری ها

به اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان در سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۷ مورد پولیو گزارش شد اما این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۸۰ واقعه می رسید.

در سال جاری تنها دو مورد پولیو در افغانستان، در ولایات کنر و ننگرهار، گزارش شده است.

داکتران می گویند که مرض فلج اطفال تداوی ندارد اما با تطبیق واکسین به اطفال می شود که از ابتلا شدن اطفال به این بیماری جلوگیری کرد.

مقام ها در وزارت صحت افغانستان می گویند که پولیو در بیشتر ولایات شمالی و ولایت مرکزی بامیان، محو گردیده است اما در ولایات ناامن جنوب و شرق همچنان کودکان را تهدید می کند.
XS
SM
MD
LG